معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در نخستین دوره آموزشی «فرهنگ ایده‌پردازی و ایده‌پردازی فرهنگی» با تاکید بر نقش مخاطب در برنامه های فرهنگی گفت: پیوست‌های فعالیت‌های فرهنگی باید چهار محور داشته باشند که شامل پیوست مخاطب، مشارکت، رسانه و ظرفیت می شود.
کد خبر: ۳۶۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 14 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، وحید جلیلی در جمع مدیران و کارشناسان فرهنگی مشهد افزود: نظام ما نظام اجتماعی است که مبتنی بر دین است وبا توجه به اینکه رویکرد اجتماعی ما عمیقا مبتنی بر دین و قرآن بنا نهاده شده ، در زندگی دین دارانه بایستی  مسولیت‌های فرهنگی و اجتماعی گوناگون با رویکرد اجتماعی داشته باشیم.
 
  وی اضافه کرد : نقطه شروع رویکرد اجتماعی این است که بر اساس مبانی دینی هیچ کس  از دایره خطاب دین خارج نیست و دین دارای  دو حوزه  اصلی حقوق و تکلیف است و دایره مخاطب آن بدون استثناء همه شهروندان است.
 
وی گفت: بر اساس مبانی دینی ، ساختار جمهوری اسلامی و ماهیت کار فرهنگی بایستی در رویکردهای اجتماعی به مخاطب توجه فراگیر داشته باشیم .
 
جلیلی گفت : اکتفا نکردن و راضی نشدن به کارهای محدود با مخاطب محدود نوعی رویکرد اجتماعی است و معتقدم پیوست‌های فعالیت‌های فرهنگی باید 4 محور داشته باشد که شامل پیوست مخاطب، مشارکت، رسانه و ظرفیت می شود.   
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد بیان کرد: پیوست مخاطب شامل مخاطب بالفعل و بالقوه است و فهرست کردن فرصت‌های مخاطب یکی از ویژگی‌های نیروی فرهنگی است که آنالیز مخاطب را بایستی دربرداشته باشد؛ یک کارشناس فرهنگی بایستی مخاطب را به جهات گوناگون مورد بررسی قرار دهد و فراخور نیازها و ظرفیت‌های مخاطب برنامه‌ریزی کند.  
 
وی با تاکید بر اینکه نیروهای فرهنگی بایستی استعدادها، استطاعت‌ها و قابلیت‌ها را دریابند؛ گفت: نمی‌گویم خیلی  ایده‌آلیستی کارکنید اما  می توان مقداری از فضای کلیشه‌ای و متعارف خارج شد و از  افق‌های بالاتر به مخاطب پرداخت  با این نگاه بی‌تردید بایستی به مخاطبی که هیچ امکانی برای استفاده از برنامه‌های فرهنگی  و اجتماعی ندارد؛ فکر کنیم و نگران آنان باشیم.  
 
 وی در پایان با تاکید بر اهمیت مخاطب در انجام کارهای فرهنگی گفت: وظیفه ما این است برای کل شهر روحیه و انگیزه بیاوریم؛ چه بسیار دلهایی که اگر ما نیروهای فرهنگی کم کاری کنیم و یا کار با کیفیتی انجام ندهیم ناامید می شوند واین جاست که  باید در انجام کارها به مخاطبین که چشم امید به کارهای ما دارند توجه ویژه شود و این نگرانی قابل توجه ای است که یک نیروی فرهنگی بایستی به آن بپردازد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار