وزارت نیرو اعلام کرد: از ابتدای سال آبی امسال حدود هفت میلیارد مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده که حدود ۴.۱ میلیارد مترمکعب کمتر از مدت مشابه پارسال است.
کد خبر: ۳۶۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰ 14 January 2017
به گزارش تابناک : وزارت نیرو امروز با انتشار گزارشی درباره آخرین وضعیت ذخیره‌سازی آب در سدهای کشور، اعلام کرد: به استناد آخرین آمار ثبت شده از وضعیت حوضه‌های اصلی آبریز کشور از ابتدای سال آبی جاری تا چهارشنبه ۲۲ دی ماه امسال، میزان ورودی آب به ۱۶۹ سد کشور هفت میلیارد مترمکعب بوده است.

این در حالی است که حجم آب ورودی به ۱۶۹ سد کشور در مدت مشابه سال قبل حدود ۱۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بوده است.

میزان آب ورودی به سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۳۷ درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش ورودی مربوط به حوضه آبریز قره‌قوم و سرخس با ۶۲ درصد بوده است.

علاوه بر این، بیشترین ورودی آب مربوط به حوضه آبریز خلیج فارس بوده که در مجموع ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب به سدهای این حوضه وارد شده است.

سدهای حوضه آبریز هامون نیز که بیشتر آنها سیلابی هستند و با جریان سیلاب پر می‌شوند، از اول سال آبی تاکنون هیچ ورودی نداشته‌اند.

همچنین حجم موجود مخازن سدهای کشور ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب عنوان شده که بیشترین حجم مخازن مربوط به سدهای حوضه آب‌ریز خلیج فارس با ۱۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب و کمترین حجم مخازن متعلق به سدهای حوضه آبریز سرخس با ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.




منبع : مهر

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، سد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار