معاون بهداشت و درمان نداجا گفت: بیمارستان 128 تخت خوابی سیدالشهدای این یگان در سطح شهر بندرعباس در حال احداث است که عملیات اجرایی آن تا 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۳۶۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 14 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، شهرام میرزمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش ملی طب، پیشگیری و بهداشت و امداد دریایی در بندرعباس، ماحصل این همایش را آخرین دستاوردهای علمی کشور و دنیا معرفی کرد و اظهار داشت: دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی طب، پیشگیری و بهداشت و امداد دریایی با همکاری اساتید و هیئت‌های علمی سراسر کشور برگزار می‌شود و قطعا ماحصل آن از بهترین‌های حوزه بهداشت و درمان است.
 
وی اهداف همایش را ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های تاثیرگذار بر بهداشت، گسترش خلاقیت در دانش طب پیشگیری، درمان‌های جایگزین، مراقبت از دریانوردان در دریا، ارائه آخرین درمان‌ها و مراقبت‌های پزشکی بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی، ترویج تبادل ایده‌ها و بهترین تجربه‌ها بیان کرد.
 
به گفته معاون بهداشت و درمان نداجا، توسعه تلاش‌های تحقق یافته بهداشت در سامانه فرماندهی برای گسترش ناوگان دریایی، تعیین و توزیع بهترین منابع و امکانات بهداشتی و درمانی برای مراقبت از بیماران و مصدومان در حوادث دریایی از دیگر اهداف همایش ملی طب، پیشگیری و بهداشت و امداد دریایی است.
 
وی در ادامه گفت: تعداد 348 مقاله برای این همایش ارسال شده است که 70 مقاله به‌عنوان سخنران، 238 به‌عنوان پوستر ارائه می‌شود و 12 نشست علمی و 9 کارگاه با حضور اساتید و هیئت علمی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.
 
میرزمانی خاطرنشان کرد: در حوزه دریا، اهمیت پیشگیری و طب پیشگیری حائز اهمیت است و باید پیش‌بینی‌های لازم را از قبل انجام داد.
 
دبیر چهارمین همایش ملی طب، پیشگیری و بهداشت و امداد دریایی بحث غذا را از دیگر مشکلات فراروی سفرهای طولانی‌مدت عنوان کرد و بیان داشت: نان سنگک نیم‌پز منجمد برای دریانوردان در سفرهای طولانی مدت یکی دیگر از دستاوردهای این‌گونه همایش‌ها در دوره‌های قبل بوده است.
 
این مقام مسؤول، اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه دریا به‌ویژه ارتقای سلامت کارکنان و خانواده‌های نیروهای دریایی و راهبری با هدف کسب دانش و اطلاعات در حوزه بهداشت و درمان را از رویکرهای این همایش برشمرد.
 
وی درخصوص مقالات بین‌المللی دوره‌های قبل اضافه کرد: مقالات بین‌المللی دوره‌های قبل از کشورهای اندونزی، کره جنوبی، روسیه و کره شمالی بود و این دوره هم از مقالات کشورهای یونان، فرانسه، کره شمالی و کره جنوبی استفاده می‌شود.
 
میرزمانی، طب پیشگیری دریایی، بهداشت دریایی، طب نیروی دریایی، طب زیردریایی و هایپربار، طب رزم در دریا، طب سفرهای دریایی، سلامت شغلی در دریا، مدیریت پایش، ارزیابی و درمان بیماری‌ها در دریا، بهداشت، امداد و درمان نبردهای دریایی، امداد و نجات دریایی، مدیریت دانش و اطلاعات پزشکی در دریا، اورژانس‌های دریایی، پرستاری و تریاژ در دریا، فناوری‌های نوین طب دریا، مدیریت فناوری اطلاعات در دریا، مدیریت تجهیزات و اقلام بهداشتی، امدادی و درمانی، مدیریت منابع انسانی در دریا و ساحل را از جمله محورهای این دوره از همایش عنوان کرد.
 
وی با اشاره به سرفصل‌های این همایش افزود: شناخت، پیشگیری، درمان و توانبخشی بیماری‌ها در دریا، ارتقای سلامت جامعه نیروی دریایی راهبردی، مراقبت‌های اولیه سلامت و نظام سلامت نیروی دریایی راهبردی، مراقبت‌های پزشکی در نیروی دریایی راهبردی، نقشه راه (رهبری و مدیریت )، سلامت در نیروی دریایی، تهدیدات دریایی و امداد و نجات در نیروی دریایی است.
 
معاون بهداشت و درمان نداجا بیان کرد: بیمارستان 128 تخت خوابی سیدالشهدای این یگان در سطح شهر بندرعباس در حال احداث است که عملیات اجرایی آن تا 2 سال آینده به اتمام خواهد رسید که در این بیمارستان کم‌نظیر تمام استانداردهای وزارت بهداشت و درمان رعایت شده و علت تاخیر در عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان تغییر پیدا استانداردهای بهداشتی و درمانی در ادامه مسیر است.
 
به گزارش فارس، دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی طب، پیشگیری و بهداشت و امداد دریایی نداجا با مشارکت دانشگاه‌های پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هرمزگان با حضور کارشناسان و پزشکان ایرانی و خارجی به میزبانی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش برگزار می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار