کد خبر: ۳۶۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۱ 15 January 2017
تابناک / نقد و بررسی فیلم «بدون مرز»،برپایی جشنواره‌ی فیلم کوتاه بینالود،نمایش فیلمی از آندری تارکوفسکی در خانه هنرمندان، اجرای یک نمایش در نیاوران و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم «بدون مرز» محصول 1393 به کارگردانی امیرحسین عسگری یکشنبه 26دی ماه ساعت 18 با حضور عوامل در فرهنگسرای ارسباران اکران ، نقد و بررسی می‌شود.

فیلم «بدون مرز»داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که هر روز برای ماهیگیری پا به کشتی به گل نشسته‌ای در نقطه صفر مرزی می‌گذارد. او کشتی را به محلی برای آرامش خود تبدیل کرده است، اما حضور غریبه‌ای این آرامش را بر هم می‌زند.

فیلم سینمایی «بدون مرز» به کارگردانی امیرحسین عسگری در سی و سومین جشنواره فیلم فجر جایزه ویژه هیات داوران در بخش «نگاه نو» و همچنین جایزه ویژه هیات داوران بخش بین الملل را از آن خود کرد.

امیرحسین عسگری(کارگردان) ، طهماسب صلح جو (منتقد) و جمعی دیگر از عوامل فیلم مهمانان چهارصد و بیستمین نشست باشگاه فیلم تهران هستند.‌

علاقمندان برای حضور دراین نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه کنند.

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بینالود برگزار می‌شود

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه بینالود از تاریخ 2 تا 4 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

52 فیلم کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی در این جشنواره به رقابت می‌پردازند.


پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان –بینالود از تاریخ2 تا 4 بهمن ماه ۱۳۹۵ در استان خراسان رضوی، شهر مشهد برگزار می‌شود.

نمایش فیلمی از آندری تارکوفسکی در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «کودکی ایوان» به کارگردانی آندری تارکوفسکی دوشنبه 27 دی در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آید.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور مجید اسلامی و کیوان کثیریان برگزار می شود.

این فیلم محصول ۱۹۶۲ است که در همان سال هم موفق به دریافت جایزه شیر طلای ونیز شده است. فیلم براساس داستان کوتاه ایوان، نوشته ولادیمیر بوگومولوف ساخته شده ‌است و در شمار فیلم‌هایی است که در شوروی به جنگ جهانی دوم می‌پرداختند و آن را از نگاه تجربه های انسانی و نه تقدیس جنگ، نشان می‌دادند. «کودکی ایوان» از طرف شوروی به سی وششمین دوره اهدای جایزه اسکار، در بخش بهترین فیلم خارجی فرستاده شد که به عنوان یکی از نامزدهای دریافت جایزه، پذیرفته نشد.

فیلمسازان مشهوری مانند برگمان، کیشلوفسکی و پاراجانف، فیلم را تحسین کرده‌اند و از آن تاثیر گرفته‌اند.

در خلاصه این فیلم آمده است: ایوان کودک یتیم ۱۲ ساله که خانواده‌اش را نازی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم کشته‌اند، در کودکی به عنوان مین‌یاب وارد ارتش می‌شود. در آخرین ماموریت خود بر خلاف خواست فرمانده‌اش به کار خطرناکی دست می‌زند...

فیلم «کودکی ایوان» دوشنبه 27 دی ساعت 18 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی آید.

نمایش کودک «مادر جان سلام» در نیاوران

نمایش کودک "مادرجان سلام "به کارگردانی مهدی مقیمی و محسن صفری از روز یکشنبه 26 دی ماه درسالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران این نمایش برگرفته از قصه «آن کس که مادر نیست» نوشته هانس کریستین اندرسن است، که داوود کیانیان درسال 67آن را به نمایشنامه‌ای به عنوان "مادر جان سلام" تبدیل کرده است.

این نمایش درهمان سال به کارگردانی محسن صفری به رروی صحنه رفت ،همچنین درسال 74 کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این نمایش را به‌ رروی صحنه برد و درسال 94 نیزتریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش «مادر جان سلام» به سفرهای خود در چهار استان کشور شامل آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ادامه داد.

این نمایش به کارگردانی مهدی مقیمی درسال 79 نیز در تالارهنر برروی صحنه رفته است.

نمایش «مادر جان سلام» درمورد مادری است که با پسرش مشغول بازی است ،این پسر از بیماری رنج می‌برد، هنگام بازی مادر کودکش را گم می‌کند و به دنبال فرزند گم شده‌اش می‌رود که اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد....

مقیمی بازیگر و کارگردان این نمایش مطرح کرد: نمایش مادرجان سلام یک نمایش متفاوت و احساسی است ،نمایش مادرجان سلام،ایثار و فداکاری مادران را نشان می‌دهد. زیرا کودکان امروز جامعه با توجه به شرایط، امکانات وفضای مجازی کمتر متوجه ایثار مادران هستند .این نمایش برای گروه سنی 5 سال به بالا می‌توانند ببینند و باید بگویم مادران نیز ازدیدن این نمایش لذت خواهند برد.

مهدی مقیمی درخصوص انتخاب فرهنگسرای نیاوران برای این نمایش اظهار داشت:درسال 94 نمایش «کاکل زری گل پری» با کارگردانی من دراین فرهنگسرا با 16 اجرا 10 میلیون فروش داشت، نمایش خوبی بود که با استقبال خوب مخاطب روبروشده  بود، به همین دلیل خواستم این نمایش را نیز در این فرهنگسرا برروی صحنه ببرم.

بازیگران این نمایش سمیه سلمانی ، سمیه بیگی،ملیحه مقیمی ، نینا فرشادی، مهدی مقیمی، محسن صفری، سهیل کمالی وفرشید روشنی خواهند بود. موسیقی آن را نیز رضا حقگو برروی اشعاری از زیبا گرجی فلاح ساخته است.طراحی لباس را اشرف شریف زاده ، طراحی صحنه را محسن صفری و طراحی پوستر را مهدی مقیمی به عهده دارند.

نمایش«مادرجان سلام» غیر از روزهای شنبه و سه‌شنبه هرروز ساعت 17 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه سه نقطه میزبان تئاتر فجر

تماشاخانه سه نقطه با اجرای نه نمایش صحنه‌ای در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دومین سال حضور خود در بخش به علاوه تئاتر فجر را همراه با تماشاگران، میهمانان، هنرمندان و دانشجویان تجربه می‌کند.

سالن های استاد رکن الدین خسروی و استاد خسرو شکیبایی این مجموعه آموزشی و تئاتری میزبان نه نمایش صحنه ای در بخش به علاوه تئاتر فجر جشنواره سی و پنجم هستند.

بر همین اساس نمایش‌های: پاییز نگفته بود نوشته رضا گشتاسب و کارگردانی زیبا دریاسفر از بوشهر،بخاطر پدرم، نوشته و کارسعید کاظمی، زندگی من و موریس،نوشته فاطمه کاظمی و کارگردانی محمدجواد سجادی محصول تهران- اصفهان، بیشعوری نوشته و کارعلی حسینی و نمایش تکرار نوشته جمشید خانیان و کارگردانی بیژن مرادی ازکرمانشاه روزهای یکم تا نهم بهمن در سالن استاد خسرو شکیبایی به روی صحنه می‌روند.

همچنین سالن استاد رکن الدین خسروی نیز در این تماشاخانه میزبان: رادیو تیاتر شین نوشته: متین نظری  و کارگردانی محمدرضا جمال، شک نوشته جان پاتریک شنلی و کارگردانی رضا دشتکی، فراموشی نوشته داریوش ربیعی و کارگردانی: ملیحه سلیمانی از شهرکرد و سهراب و آغاز گرگ  نوشته و کارگردانی احسان روحی از مشهد خواهد بود.

این نمایش ها نیز از روز دوم تا نهم بهمن روی صحنه می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار