این روزها معاملات آتی سکه در شرایطی دنبال می شود که سررسید دی ماه امسال جای خود را به قرارداد تحویل آبان سال ۹۶ داده است؛ همچنین روز گذشته نیز در آماری قابل قبول ۴۰هزار و ۸۹۲ قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد.
کد خبر: ۳۶۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 15 January 2017
به گزارش تابناک: حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۴۰هزار و ۸۹۲ قرارداد و ارزش آن به ۵ هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنج شنبه گذشته رشد ۸۴ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات سکه به ۲۲ هزار و ۲۱۲ قرارداد رسیده بود.

اولین روز از آخرین هفته دی ماه، روز کاهشی برای بازار ارز بود، به طوری که دلار ۲۵ تومان از ارزش خود را از دست داد و با فاصله‌گیری از مرز ۴ هزار تومانی به قیمت ۳ هزار و ۹۶۰ تومان رسید. همچنین از آنجا که بهای اونس در پایان معاملات روز جمعه نوسانات رو به پایینی را تجربه کرده بود بر همین اساس بهای سکه در بازار نقدی با کاهش قیمت مواجه شد که به تبع آن، نرخ سکه در بازار آتی نیز افت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

خدا حافظی سررسید دی ماه

معاملات آتی سکه بورس کالای ایران در اولین روز هفته مجدد با ۵ سر رسید کار خود را آغاز کرد، به طوری که سر رسید دی ماه سال جاری با سایر سر رسیدها خدا حافظی کرد و سررسید آبان ۹۶ به عنوان آخرین سر رسید بازار آتی روی تابلوی معاملات به ثبت رسید.

به این ترتیب براساس آمار معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران سکه تحویل اسفند ماه با قیمت یک میلیون ۲۱۹ هزار تومان افت ۲/۱۵ درصدر را تجربه کرد،این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و ۲۶۷ هزار تومان کاهش ۱/۲۸ درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۳۰۶ هزار تومان به فروش رسید و با افت ۱/۳۳ درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۳۷ هزار تومان معامله و کاهش ۱/۰۶ درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد و افت ۰/۰۵ درصدی را به ثبت رساند.

در بازار نقدی چه گذشت؟

در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی ۱۴ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، پایین آمدن بهای دلار اولین عامل کاهشی اثرگذار در افت سکه بود. در اولین روز هفته، سکه معاملات خود را تحت‌تاثیر کاهش دلار و نوسانات رو به پایین اونس در آخر وقت روز جمعه با قیمت یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد که کاهشی ۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به قیمت بسته شده پنج‌شنبه داشت.

در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت ۶۰۷ هزار تومان فروش رفت.  ربع سکه نیز با قیمت ۳۲۴ هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت ۲۰۶ هزار تومان به فروش رسید.

منبع:پایگاه خبری بورس کالای ایران

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، سکه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار