از سوی مسئولانی استانی انجام گرفت؛
مسئولانی استانی در اقدامی شایسته هزینه مسکن خانواده دختر ایلامی غرق شده در سیل خرم آباد را تأمین کردند.
کد خبر: ۳۶۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 15 January 2017

به گزارش تابناک ایلام؛حادثه سیل چند ماه پیش در شهر خرم آباد باعث شد یکی از خانواده های ایلامی اهل شهرستان بدره استان ایلام داغدار شده و فرزند دانشجوی شان که در این حادثه غرق شد را از دست بدهند.

اکنون چند ماه پس از گذشت این حادثه، بار دیگر تعدادی از مسئولان و مدیران کل استان ایلام از جمله مدیرکل بحران استانداری ایلام، مدیرکل کمیته امداد استان مدیرکل بنیاد مسکن استان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان و فرماندار بدره با حضور در منزل این خانواده مددجو ضمن ابراز همدردی مجدد با این خانواده مشکلات آنان رابررسی و در خصوص برطرف شدن این مشکلات تصمیم گیری کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت این خانواده نیازمند در سخنانی گفت: مرحوم فروزان مرادوند فرزند این خانواده که در خرم آباد در حال تحصیل بود متاسفانه در آن حادثه سیل که تصاویر آن نیز در رسانه های مجازی سراسر کشور منتشر شد در یکی از ایستگاههای اتوبوس خرم آباد با افتادن در سیلاب ، غرق و جان خود را از دست داد.

ضیاء رضایی بیان کرد: خانواده این دانشجو علاوه بر داغدار شدن فرزندشان و مواجه شدن با حادثه و غم از دست رفتن فرزندشان مشکلات عدیده ای نیز در زمینه های مالی داشته که مهمترین آنها نداشتن مسکن مناسب است .

وی افزود: امیدواریم با حضور مدیران کل چند دستگاه اجرایی استان که در این نشست حاضر هستند واز طریق کمکهای آنان، مشکل مسکن این خانواده نیازمند برطرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در ادامه گفت: این نهاد جهت ساخت مسکن این خانواده مبلغ 150 میلیون ریال کمک نقدی بلاعوض اختصاص خواهد داد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام و نیز مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در این نشست قول دادند که چنانچه روند امورات اداری از طریق این خانواده و کمیته امداد پیگیری شود ، مبلغ 200 میلیون ریال به صورت وام قرض الحسنه ،جهت احداث منزل مسکونی آنان اختصاص دهند.

همچنین اعلام شد این دو سازمان جهت خرید لوازم خانگی ، پس از مکاتبه فرمانداری شهرستان بدره 40 میلیون بصورت وام قرض الحسنه در اختیار این خانواده قرار دهند، و نیز درصورت تأمین اعتبار از محل منابع بحران از طریق مرکز ، مبلغ 70 میلیون ریال بصورت بلاعوض در اختیار این خانواده قرار دهند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز در این نشست اعلام کرد: مبلغ 10 میلیون ریال بصورت بلاعوض جهت خرید اثاثیه و ملزومات آشپزخانه دراختیار این خانواده قرار گیرد.

 
منبع:ایلام بیدار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار