مدیر اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست:
در گام نخست تدوین ضوابط و مقررات، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، ایجاد سازو کارهای تصمیم گیری در گام دوم پاکسازی و ارائه نشانه استاندارد در قالب الگوی مصوب کارگروه ملی و تهیه نقشه، در گام سوم یکپارچه سازی و ایجاد پایگاه ملی اطلاعات مکان محور با انطباق موقیعت مکانی به هر مکان در نقشه اجرایی میشود
کد خبر: ۳۶۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸ 15 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک لر ستان؛کاظم میرزایی ظهر در کارگروه پروژه ملی جی نف که در سالن آمفی تئاتر بانک صادرات خرم آباد برگزار شد به راه اندازی سامانه سینا اشاره کرد و اظهارداشت: در این سامانه فاز اول نقشه تهران راه اندازی شده است.
وی در رابطه با اجرای پروزه ملی جی نف افزود: آیین نامه این پروژه با امضای رئیس جمهور رسید و شرکت پست به عنوان مجری پروژه جی نف در کشور معرفی شد تا با همکاری دستگاه های مختلف کارگروه ملی را تشکیل دهند که به موازات آن جلسات متعددی نیز در استان ها تشکیل شده است.
مدیر اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست عنوان کرد: قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی به کلیه اتباع ایرانی (سال 76)، آیین نامه اجرایی قانون الزام (سال 78 ) ، قانون پنجم توسعه کشور (ماده 40)، ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک و آیین نامه اجرایی نظام ملی آدرس گذاری از جمله الزمات قانونی این پروژه ملی است.
وی در رابطه با اجرای این پروژه ملی در ایران بیان کرد: در گام نخست تدوین ضوابط و مقررات، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، ایجاد سازو کارهای تصمیم گیری در گام دوم پاکسازی و ارائه نشانه استاندارد در قالب الگوی مصوب کارگروه ملی و تهیه نقشه، در گام سوم یکپارچه سازی و ایجاد پایگاه ملی اطلاعات مکان محور با انطباق موقیعت مکانی به هر مکان در نقشه اجرایی میشود.
میرزایی خاطر نشان کرد: در گام بعدی این طرح ملی پرتال جامع پایگاه راه اندازی و سرویس های تحت وب از طریق مرکز مبادلات اطلاعات اینترنتی ایران ارائه میشود و در گام آخر نیز مربوط به نگهداری، به روز آوری، توسعه و مدیریت کیفیت داده ها و تضمین داده ها است.
وی پایلوت جی نف را شهر تهران دانست و تصریح کرد: در این راستا تاکنون بیش از 10 جلسه با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، اتصال سامانه سینا به وب سرویس .... نقشه شهرداری تهران و پیشرفت حدود 80 درصد عملیات اجرایی اتصال کدهای پستی به پارسال های شهر تهران و اقداماتی دیگری مانند آماده سازی زیر ساخت های لازم برای ایجاد سرویس های دو طرفه بین پست و شهرداری انجام شده است.
مدیر اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست به لزوم تدوین استاندارد نشانی اشاره کرد و گفت: حدود پنج ماه است که با همکاری گروه جغرافیایی دانشگاه تهران انجام این کار شروع شده است که به یک الگو رسیدی که امیدواریم بتوانیم آن را برای کل کشور تعمیم دهیم.
وی با بیان اینکه سه کارگروه ملی برای اجرای پروژه جی نف تشکیل شده است، اظهارداشت: کارگروه نقشه با مسئولیت شرکت پست ایران، کارگروه نشانی به مسئولیت سازمان نقشه برداری کشور و کارگروه سرویس با مدیریت سازمان مزکز فناوری اطلاعات برنامه را پیش خواهند برد.
میرزایی افزود: از آنجایی که برای بانک اطلاعات و کد پستی با معابری مواجه می شویم که نام ندارند  باید با علامت هایی مشخص شوند چون بعد از به هنگام سازی و استاندار سازی باید پایه اتصال کد پستی به نقشه را داشته باشیم که الزام این موضوع داشتن نقشه یک و دو هزارم است.
وی عنوان کرد: سازمان های متولی برای تهیه نقشه یک و دو هزارم فعالیت زیادی نداشته اند به طوری که برخی سازمان ها بر اساس نیاز خود نقیه تهیه کرده اند و استاندارد لازم را رعایت نکرده اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار