رییس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین، از کشف لاشه 2 راس گراز وحشی از یک خودرو توسط ماموران مرزبانی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 16 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،پژمان فتاح پور روز دوشنبه افزود: ماموران مرزبانی قصرشیرین یکشنبه شب یک دستگاه خودروی شخصی را که با یک گله گراز در حال رم برخورد کرده بود، توقیف کردند که از این خودرو لاشه 2 راس گراز وحشی کشف شد.
وی اظهار کرد: سرنشینان این خودرو با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی بیان کرد: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی است و از مردم درخواست می شود در حفظ آن کوشا باشند.
فتاح پور اظهار داشت: مردم می توانند هرگونه تخلف زیست محیطی را از طریق تماس با شماره تلفن های 08342424977 و 08342424978 اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود. 
هم اکنون قصرشیرین دارای 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و 800 هکتار، زله زرد با 39 هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت 170 هزار هکتار است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور به شمار می رود.
منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با 39 هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال 1373 تحت حفاظت است.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی ، قوچ و میش ، آهو ، گرگ ، روباه ، خرگوش ، تشی و بزمجه اشاره کرد. 
همچنین گونه های پرندگان کبک ، تیهو ، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط ، پلک ، تنگرس ، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار