کد خبر: ۳۶۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: سالانه به صورت میانگین ۱۴۰۰ زلزله زیر ۴ ریشتر در استان یزد به ثبت می‌رسد.
هادی هادی‌نسب در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، اظهار داشت: روز گذشته از مشکلات و بحران‌هایی که سه شهرستان استان وجود دارد بازدیدهایی صورت گرفت تا بتوانیم نسبت به مدیریت این بحران‌ها تصمیمات لازم گرفته شود.

وی با بیان اینکه در گذشته در زمینه جذب اعتبار ضعیف عمل کردیم، گفت: تمام نیازهای استان به صورت دقیق توسط ادارات مربوطه کارشناسی شود تا بتوانیم برای جذب اعتبار لازم، با دست پر اقدام کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه اعتباراتی از محل ماده 10 و 12 به حل بحران در یزد اختصاص پیدا می‌کند، گفت: خشکسالی‌ها و ریزگرد از جمله مهمترین حوادث طبیعی است که استان یزد امسال با آن روبه‌رو بوده است.

هادی‌نسب سرمازدگی، یخبندان، طوفان، خشکسالی، سیل، زلزله، آفات و بیماری‌های نباتی، بیماری‌های واگیردار حیوانی، تگرگ، زمین لرزش و سنگ ریزش را هم از دیگر حوادث مبتلابه استان یزد دانست.

وی از ثبت میانیگن 1400 زلزله زیر 4 ریشتر در استان یزد به صورت سالانه خبر داد و گفت: استان یزد یکی از استان‌های پرزلزله در کشور است و باید  آمادگی لازم در ارتباط با مدیریت بحران در این حوزه را داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد خاطرنشان کرد: در گسل‌ها هم زلزله‌های بالای 5 ریشتر در استان گزارش شده ولی تعداد این زمین لرزه‌های با قدرت بیش از 5 ریشتر خیلی زیاد نیست.

هادی‌نسب با بیان اینکه امسال زنگ مدرسه در تمام مدارس استان به صدا درآمد، گفت: در ارتباط با هفته ایمنی هم اقدامات خوبی در استان یزد انجام شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار