رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش شش درصدی تولید شیر در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 16 January 2017
، هاشم ولی پور مطلق بعد از ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طی ۹ ماهه امسال بالغ بر ۷۷ هزار تن شیر در استان تولید شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از این میزان حدود ۳۲ هزار تن توسط کارخانجات سطح استان خریداری شده است، بیان داشت: همچنین از این میزان ۱۵ هزار تن به استان های خراسان رضوی و مازندران صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان شیر در استان تولید شود.

فعالیت ۲۵ هزار واحد پرورش دام صنعتی و سنتی در استان

ولی پورمطلق  از فعالیت ۲۵ هزار واحد پرورش دام صنعتی و سنتی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ هزار بهره بردار در بخش دام مشغول به فعالیت هستند.

وی  اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۲۶ مرکز خرید شیر ثابت و شش مرکز جمع آوری شیر سیار دارای پروانه در استان مشغول به فعالیت هستند و  جمع آوری شیر شیر خام از دامداران استان را انجام می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ارتباط با مصرف شیر در استان نیز گفت: شیر تولیدی در استان برای تولید شیر پاستوریزه، پنیر، کره و ماست استفاده می شوند.

ولی پور مطلق همچنین به وجود ۱۵۵  هزار و ۹۹۵ راس دام سنگین در استان اشاره کرد و گفت: تعداد دام های سبک استان نیز حدود سه میلیون و ۱۴۳هزار راسهستند.

وی، خشکسالی  وتبعات ناشی از آن مانند کمبود و گرانی علوفه و آب، افزایش قیمت نهاده ها و در مقابل آن رشد کند تولید فرآورده های دامی را از جمله مهمترین مشکلات دامداران استان عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار