رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به برنامه‌های استان قم در دهه فجر انقلاب اسلامی از فعالیت کمیته ۲۴ گانه در این راستا خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، نصرت الله لطفی در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که پیش از ظهر دوشنبه در تالار امام جواد استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اعزام کاروان میثاق همزمان با ۱۹ دی‌ماه به تهران و دیدار با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: کار جمعی و ارسال کاروان چند هزار نفری با شرایط و از اقشار گوناگون سختی‌های بسیاری دارد که ارگان‌های مختلفی پشتیبانی امر را برعهده گرفتند تا کار به ثمر رسید.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدا کار ستاد دهه فجر در استان قم نسبت به سایر استان‌ها ویژه بوده است، افزود: بعد از روز ۱۳ آبان استان‌ها ستادهای دهه فجر را فعال می‌کنند اما در استان قم با توجه به مطرح بودن روز ۱۹ دی و همچنین مطرح شدن دهه بصیرت بعد از سال ۸۸ بخشی از انرژی و پتانسیل استان به این دو مناسبت اختصاص داده می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه کمیته‌های ۲۴ گانه برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر تشکیل شده است، تأکید کرد: کارگروه‌ها کار خود را قبل از ستاد شورای هماهنگی آغاز کردند و ارگان‌های مختلف اقدام‌های لازم را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متمرکزی داریم که می‌طلبد همه کارگروه‌ها در آن سهیم بوده و در میدان حضور داشته باشند، اولین برنامه هماهنگ همزمان با آغاز برنامه‌های دهه فجر و یوم الله ۱۲ بهمن است که در استان قم از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

لطفی با تأکید بر اینکه بیت امام خمینی(ره) در قم است، تصریح کرد: امام راحل در این شهر دستگیر شدند و اوج انقلاب در قم بود و نیاز است که در شروع دهه فجر حضور با شکوه مردم و مسئولان را در بیت امام(ره) داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اولین شب جمعه دهه فجر مراسم غبارروبی گلزار شهدا انجام می‌شود، تأکید کرد: حق شهدا می‌طلبد که همه گلزارهای شهدا را در برنامه قرار بدهیم و نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه ۲۳ بهمن همزمان با ایام فاطمیه است، تأکید کرد: بر اساس تصمیمی که گرفته شد در قم و مشهد به این دلیل نورافشانی نخواهیم داشت اما این نافی ندای ملکوتی تکبیر و ندای مشترک ما در ایام دهه فجر نخواهد بود و ندای تکبیر همانند همه سال‌های دیگر بلند خواهد شد و اینها مقدمه راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن خواهد بود.

وی با بیان اینکه بالگرد را طبق روال قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم داشت، افزود: راهپیمایی روز جمعه و منتهی به مصلی خواهد بود که ورودی مصلی و مسیرهای ورود مردم از مشکلاتی است که باید برای آن فکری شود، ایستگاه اتوبوسی که در ملک مصلی ساخته شده است و قرار بود بعد از فعال شدن مصلی برداشته شود هنوز وجود دارد و برای ورود مردم مشکلاتی را به همراه دارد.

لطفی با تأکید بر اینکه مسئولیت کمیته عشایر و روستایی در کل کشور با جهادسازندگی است، گفت: کلیت آنچه در مراکز روستایی و عشایری انجام می‌شود با ائمه جمعه است.

وی با تأکید بر اینکه در مراسم عمومی همه ارگان‌ها و نهادها باید نقش آفرین باشند، افزود: پیشنهاد این است که تمثال شهدا و تابلوهای بنیاد شهید در کمیته ایثارگران در ایام دهه فجر به شهدای انقلاب از ۱۹ دی تا ۲۲ بهمن اختصاص داده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم پیشنهاد داد که روزی که در دهه فجر به بانوان اختصاص دارد از ایثارگری‌های خانم دباغ یاد شود، افزود: پیشنهاد می‌شود سیستم سیار صداوسیما را در بیت امام داشته باشیم و صبح تا عصر بتوانیم اطلاع رسانی و پوشش سراسری داشته باشیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار