رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ایلام گفت:40 پروژه دولتی تکمیل و نیمه تمام در استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.
کد خبر: ۳۶۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 16 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ رحمت اله قیصوری روز دوشنبه در نشست واگذاری طرح های عمرانی استان به بخش خصوصی،اظهار کرد: از این تعداد تنها 2 طرح به بخش خصوصی واگذار شده و 2 طرح نیز در مرحله واگذاری قرار دارد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی است و در این راستا این 40 پروژه که آمادگی لازم برای واگذاری به بهره برداران و متقاضیان بخش خصوصی دارند، شناسایی شده است.

وی از تمامی پیمانکاران، فعالان بخش خصوصی، اتاق تعاون و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در این طرح دعوت و تاکید کرد: هدف دولت از اجرای این طرح کسب درآمد نیست بلکه بهره برداری مناسب به منظور استفاده مردم و بخش خصوصی است.

رئیس برنامه و بودجه استان ایلام گفت: مشکلاتی در راستای واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی در استان وجود دارد که باید از طرف دستگاه های اجرایی برای انعکاس به مراجع ذیربط کشوری احصا شود.

قیصوری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل دولت در زمینه واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در ابتدای کار هیچگونه وجهی از متقاضیان و سرمایه گذاران دریافت نمی شود و طرح ها در قالب اجاره های بلند مدت به متقاضیان واگذار می شود.

وی با بیان اینکه واگذاری این طرح ها با هدف چابک سازی و توانمندی دولت انجام می شود، اظهار کرد: در این صورت دولت با توان بیشتری به انجام وظایف حاکمیتی خود می پردازد.

وی تاکید کرد: پس از شناسایی طرح های قابل واگذاری باید اعلام عمومی، اطلاع رسانی از طریق پوستر و همایش و همچنین مذاکره با فعالان بخش خصوصی از سوی دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای اجرای این طرح ها سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده و تمام ساز و کارهای قانونی آن را نیز فراهم کرده است خاطرنشان کرد: واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی یکی از راهکار برون رفت از وضع موجود و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار