عضو هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز:
عضو هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز از گشایش قریب الوقوع اتاق مبادلات سهام شرکت پدیده خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 17 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از سایت اخبار پدیده دکتر حمیدرضا کریمویی  گفت : سه مولفه لازمه گشایش اتاق مبادلات سهام پدیده بود که شامل طراحی نرم افزار، تهییه دستورالعمل اتاق مبادلات سهام و صدور بیانیه شفاف در خصوص وضعیت کنونی و آینده پروژه می شد.
 
وی افزود: در حال حاضر نرم افزار اتاق مبادلات بورس طراحی شده و به تایید کمیته سه نفره رسیده است، دستورالعمل این اتاق نیز تهیه و تاییدیه مربوطه را اخذ کرده است و بیانیه شفافیت نیز تهیه و تحویل شده و منتظر تایید آن هستیم که پس از تایید دیگر ممانعتی برای راه اندازی اتاق مبادلات سهام نخواهد بود.
 
کریمویی  گفت: با توجه به اینکه بخشی از سهام پدیده در اختیار مردم قرار دارد  باید شرایطی فراهم می شد تا بالاترین منافع برای سهامداران ایجاد شود در همین راستا اولین دغدغه ای که برای هیات مدیره وجود داشت ساماندهی سهام معامله شده خارج از شرکت و نقل و انتقال سهام به صورت قانونی بود.  
 
عضو هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز خاطرنشان کرد: تعیین قیمت سهام در یک مرحله انجام و به تایید مصوبه ستاد تدبیر نیز رسید و پیگیری ها از سازمان بورس برای اخذ مجوز معامله و نقل و انتقال سهام شروع شد، طی جلسات متعدد با سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس دغدغه های جدی خود را مطرح کرد که عمده این دغدغه ها نیز به جا بود.
 
کریمویی افزود : بخشی از این دغدغه ها مربوط به چگونگی انجام معاملات، تدوین دستورالعمل های خاص آن و تامین زیرساخت های مورد نیاز نقل و انتقالات بود که پس از پیگیری های جدی نهایتا کمیته ای سه نفره را با تایید سازمان بورس و اوراق بهادار تشکیل دادیم که طراحی فرآیند و نظارت بر اجرا را بر عهده گرفتند.
 
عضو هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز افزود: از طرف دیگر شرکت شفاف سازی اطلاعات و ایجاد زیرساخت ها  را پیگیری کرد و در همین قالب در حوزه بحث مجوزهای ساخت پایان کار حدود 560 هزار مترمربع اخذ شد و مباحث مرتبط با ادارات مثل دارایی و تامین اجتماعی حل و فصل شد.
 
وی  خاطر نشان کرد : در سه جلسه با کمیته سه نفره قرار شد شرکت پدیده نسبت به تهیه نرم افزار و دستورالعمل نقل و انتقال سهام را تهیه و پیشنهاد دهد و بیانیه ای که شفافیت مسائل مربوط به شرکت در حال و آینده را مطرح کند نیز تهیه و به تایید کمیته سه نفره برساند و سپس نسبت به راه اندازی اتاق نقل و انتقال اقدام گردد که تا کنون هر سه مورد تهیه و به جز مورد آخر، سایر موارد به تایید نیز رسیده است. 
 
کریمویی تصریح کرد: این اتفاق ما را به این سمت می برد که در آینده نزدیک مجوز گشایش اتاق نقل و انتقال سهام پدیده را دریافت کنیم که در همین رابطه طی تماس تلفنی آقای شاپور محمدی  مدیرعامی سازمان بورس با آقای دین پرست معاون وزیر کشور در جلسه مورخ 26/10/1395 که در وزارت کشور برگزار شد مدیر عامل سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به همکاری و صدور مجوز گشایش اتاق مبادلات سهام پدیده اعلام آمادگی کردند.
 
عضو هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مردم باید بدانند در شرایط فعلی با توجه به رویکرد بسیار خوب مسئولان مصوبات بسیار خوبی در حوزه کنسرسیوم بانکی، جذب سرمایه گذار و شروع عملیات عمرانی داریم و این امر نشان دهنده افق روشن پیش روی پدیده است.
 
وی افزود: ان شاالله  بتوانیم در مدت زمان مناسب نسبت به راه اندازی اتاق مبادلات سهام اقدام کنیم و مردم نیز با توجه به اهدافی که در ابتدا برای خرید سهام داشتند بالاترین منافع را کسب کنند و با ماندگاری به عنوان سهامدار در مجموعه پدیده هم شرایط خوبی برای خود متصور باشند و هم بتوانند در مدیریت سهام به ما کمک کنند.
 
کریمویی در باره فرآیند نقل و انتقال سهام در اتاق مبادلات نیز تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته با سازمان بورس و اوراق بهادار قرار شده نقل و انتقال سهام به گونه ای باشد که مردم با ورود به سامانه اینترنتی سهام نسبت به اعلام آمادگی خود برای فروش و یا خرید سهم و ثبت تقاضای خود اقدام کنند و بر اساس مدلی که در نرم افزار دیده شده معامله بین دو نفر انجام می شود.
 
وی ادامه داد: طبیعتا ما نیز به دلیل اینکه بتوانیم در  مدیریت صف فروش سهام برنامه ریزی کنیم هماهنگی هایی با خریداران سهام داشتیم که بر اساس آن صف فروش خیلی طولانی نباشد و قیمت هر سهم دچار مخاطره نشود و عملا بتوانیم مدیریت قیمت سهام را نیز انجام دهیم. علاوه برآن  نرم افزار برای قیمت هر سهم نیز دامنه ای بر مبنای قیمت مصوب تعریف گردیده تا از انحرافات غیر منطقی قیمت جلوگیری شود
 
ثبت بیش از100 هزار سهم بلاتکلیف در دو روز گذشته  
 
عضو هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز همچنین تصریح کرد: ما عملا از تاریخ 25/10/1395 اتاق ثبت سهام را نیز ایجاد کردیم تا کسانی که در گذشته اقدام به نقل و انتقال کرده بودند و ثبت دفاتر نشده بود و غیرقانونی به حساب می آمد نسبت به ثبت در دفاتر سهاام اقدام کنند  و طی آمار موجود طی دو روز گذشته بیش از  100 هزار سهم در دفاتر سهام به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار