استاندار خراسان رضوی تأکید کرد:
استاندار خراسان رضوی بر اجرای برنامه های مراسم افتتاحیه رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با محوریت امام رضا(علیه السلام) تأکید کرد.
کد خبر: ۳۶۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵ 17 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از دفتر ارتباطات رسانه ای پایتخت فرهنگ اسلامی - مشهد 2017،  علی‌رضا رشیدیان دریک نشست رسانه ای  که در محل دبیرخانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام با  اشاره به مراسم آغازین این رویداد همزمان با آغاز سال 2017 با حضور وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی از جوار بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا(علیه السلام)،  تصریح کرد: اکنون در آستانه برگزاری افتتاحیه رسمی این رویداد در بهمن ماه  هستیم.
وی با بیان اینکه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) نقطه کانونی  همه  برنامه ها و فعالیت های این رویداد بزرگ است، اظهار امیدواری کرد: دانشگاه  ها، آموزش وپرورش، میراث فرهنگی، حوزه علمیه و ... با برگزاری برنامه های  مختلف بتوانند گامی موثر در جهت ایجاد و حفظ تعاملات با دیگر کشور های اسلامی   بردارند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه باید با بهره گیری از این تعاملات، قدم  مثبتی در جهت تثبیت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برداشته شود، بر  همکاری تمام دستگاه ها و به کارگیری تمام توان موجود در اجرای برنامه هایی  مصوب، تأکید کرد.
رشیدیان در ادامه، انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را فرصتی  مغتنم برای تمام دستگاه ها و شهروندان مشهدی  برشمرد که باید از آن در جهت  معرفی توانمندی‌های مشهد و نشان دادن ظرفیت های این شهر استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تاکیدات ریاست محترم جمهور در رابطه با  برگزاری باشکوه این رویداد بزرگ، اظهار کرد: مشهد نه تنها بزرگترین کلان شهر  مذهبی کشور که یک شهر بین المللی است و از این رو در اجرای برنامه های این  شهر  باید نگاه ملی داشته باشیم.
وی افزود: در همین راستا، با همکاری وزارت راه و شهرسازی تملک 14 مکان تاریخی  در بافت حاشیه حرم مطهر رضوی را در دستور کار قرار داده ایم، همچنین از سوی  وزارت ارتباطات نیز در حوزه فن آوری پروژه هایی با اعتبار 35 میلیارد تومان  نیز در موضوع پایتخت فرهنگی جهان اسلام به اجرا در خواهد آمد.
وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در یکساله گذشته بالغ بر 540 میلیارد تومان جهت توسعه سیستم های هوشمند خود در مشهد هزینه نموده است، بر اتمام پروژه  هایی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، در استان و به ویژه مشهد  تاپایان سال جاری و بهره برداری آن همزمان با رویداد پایتخت فرهنگی جهان  اسلام تأکید کرد.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ورود هنرمندان  به این رویداد بزرگ، از برگزاری جلسه مشترک با هنرمندان خبر داد و افزود:   رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، فرصت خوبی است که هنرمندان باید از آن به  نحو احسنت استفاده نمایند و در همین راستا جشنواره فیلم های معناگرا در مشهد  برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار