پای صحبت هنرمندی که زیاد به مشهد سفر می‌کند
در تهران موسسه حقوقی دارد و مثل پدر، پدر بزرگ و عمویش که وکیل بوده اند، وکیل دادگستری است. نواب صفوی نوازندگی می کند، سفر می رود و با مردم ارتباط گسترده ای دارد. با بازیگر جوان کشورمان که ارتباط قلبی و روحی عمیقی با حضرت رضا(ع) دارد، در شبی زمستانی در آسمان و در حالی که در پرواز تهران مشهد بودیم هم صحبت شدم
کد خبر: ۳۶۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 17 January 2017
به گزارش تابناک رضوی به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، شبی که از نشست شورای سیاستگذاری جشنواره امام رضا(ع) بر می گشتیم در پرواز بازگشت،چهره آشنای سینما و تلویزیون حسام نواب صفوی را دیدم.بازیگری که برای زیارت امام رضا(ع) دقیقا شب 11 دی ماه که سال 2017 آغاز می شد عازم مشهد شده بود.
نواب صفوی جزو بازیگران تحصیل کرده سینمای ایران است، زیاد کتاب می خواند طوری که می گوید تمام تاریخ معاصر ایران را مطالعه کرده.او در سریال معمای شاه نقش شهید نواب صفوی را ایفا کرده و از بستگان شهید نواب صفوی است.هر چند اصرار و پافشاری ما برای اینکه متوجه شویم دقیقا چه نسبتی با آن شهید بزرگ فداییان اسلام دارد بی نتیجه ماند.
او در تهران موسسه حقوقی دارد و مثل پدر، پدر بزرگ و عمویش که وکیل بوده اند، وکیل دادگستری است. نواب صفوی نوازندگی می کند، سفر می رود و با مردم ارتباط گسترده ای دارد. با بازیگر جوان کشورمان که ارتباط قلبی و روحی عمیقی با حضرت رضا(ع) دارد، در شبی زمستانی در آسمان و در حالی که در پرواز تهران مشهد بودیم هم صحبت شدم. در طول گفت و گو در حالی که لبخند از چهره اش محو نشد،‌اما مقاومت عجیبی داشت که اعتقادات دینی اش را برای خودش نگه دارد و خیلی از احساساتش حرف نزند. ما نیمه شب به مشهد رسیدیم او به زیارت رفت تا پس از اینکه ساعاتی میهمان امام هشتم باشد فردا صبح به پایتخت بازگردد.
آنچه در پی می‌آید، حاصل این گفتگو است.
*هرچند وقت یکبار به مشهد می آیید؟
** هر وقت امام رضا(ع) بطلبند.
*آخرین باری که به زیارت امام رضا(ع) آمدید را یادتان هست؟
**بله!هفته گذشته بود.
*یعنی هر هفته می آیید؟
**نه، بستگی به زمان دارد ولی خدا را شکر این بار خیلی زود دوباره امشب میهمان حضرت رضا می شوم.
*دلیل خاصی دارد که هفته پیش آمدید و باز این هفته راهی مشهدید؟
**  فکر می کنم امام رضا خیلی زود دوباره مرا طلبیدند.خیلی دوست داشتم سال نو میلادی را در حرم امام رضا باشم. گفتم حالا که ایران هستم بیایم به زیارت ایشان.البته دوست ندارم این مسایل که خیلی شخصی و درونی است را کسی بداند.
* چرا می خواستید این اتفاق بیفتد؟
** پارسال یکم 2016 اینجا بودم و دوست داشتم آن خاطره به یاد ماندنی دوباره تکرار شود و امسال هم اینجا باشم.
* آقای نواب صفوی، چه خاطراتی از حرم رضوی دارید؟
**خاطراتم خیلی زیاد است. بخصوص بچگی هایم که حرم می آمدیم.هر وقت مشهد می آیم. نوستالژی های دوران کودکی دوباره در ذهنم مرور می شوند.
* از پارسال که دقیقا در چنین شبی آمدید چه خاطره ای دارید؟
** چون خاطراتم معنوی است، ترجیح می دهم که خیلی درباره اش چیزی نگویم.
*امام رضا را به چه صفتی می شناسید؟
**امام هشتم، صفات بارزبسیاری دارنداز مهربانی و علم و....
*شما در نقش های زیادی تاکنون در سینما و تلویزیون ظاهر شده اید، کدام نقش تان را بیشتر از بقیه دوست دارید؟
**من 33 نقش بازی کردم که نقش شهید نواب صفوی در سریال معمای شاه را از همه نقش هایم بیشتر دوست دارم. طولانی ترین نقشی که تاکنون بازی کرده ام همین نقش بوده که حدود دو سال زمان برد.
* نسبتی با شهید نواب صفوی دارید؟
**بله. ولی این که چه نسبتی دارم را اجازه بفرمایید نگویم و همچنان مسکوت بماند. همین قدر بدانید که نواب صفوی ها کلا با هم فامیل هستند.
*شما چقدر با ایشان فامیل هستید؟
**(خنده)تاحالا کسی نتوانسته است پاسخ این سوال را بگیرد.
 
*در دانشگاه  بعد لیسانس، در رشته حقوق دارید ادامه تحصیل می دهید؟
**بله. دارم می خوانم البته هنوز تمام نشده است.
*شغل حقوقی هم دارید؟
**بله!الان وکیل پایه یک دادگستری هستم و موسسه حقوقی نواب صفوی را هم در تهران دارم البته لیسانس اول من در رشته بازیگری بوده.
*با توجه به اینکه زیاد مشهد می آیید حرم را هم خوب می شناسید؟
**بله.
*کدام قسمت حرم را بیشتر از بقیه دوست دارید؟
** همیشه دوست دارم از بست نواب صفوی وارد حرم شوم(با خنده می‌گوید).انگار یک جور ارتباط عاطفی با این مکان که هم اسم خودم هست دارم این مکان چیزهایی در وجود من به ارث گذاشته.
*در کار و زندگی و بقیه زمینه ها این گونه هست که به امام رضا متوسل شوید و نذری برای آقا   کنید؟
**بله. حتما اینطور هست. اگر این طور نبود چرا الان اینجا نشسته ام.این ارتباط با امام رضا جزو لاینفک زندگیم بوده و هیچ مقطعی در زندگی نبوده که حس کنم از ایشان جدا شده ام.
*چه زمان هایی را دوست دارید در حرم بگذرانید؟
**شب های حرم امام رضا را دوست دارم. آن سکوت و خلوت و حال و هوایی که جریان دارد مرا به وجد می آورد.الان هم طوری برنامه ریزی کرده ام که شب چند ساعتی حرم باشم و فردا هم ساعت 5 صبح بلیت برگشت دارم. چند ساعت بیشتر در مشهد نیستم و قصدم فقط زیارت است.
*اهل سوغاتی خریدن هم هستید؟
**آره.چون زیاد مشهد می آیم اگر وقت داشته باشم و بتوانم سری به مغازه های اطراف حرم می زنم، هیچی نخرم حتما زعفران این طلای سرخ و خوش رنگ خطه خراسان را برای دوستان و خانواده به ارمغان می برم.
*شما خیلی اهل سفر و گشتن هستید وقتی می آیید مشهد می روید توی شهر تا بیشتر مشهد را ببینید؟
**البته سفرهای من به مشهد معمولا چند ساعته است که آن هم در حرم امام رضا می گذرد ولی در این سالهایی که آمده ام هر وقت فرصت شده رفتم و مشهد را دیده ام مثلا کوهسنگی خوب در ذهنم مانده،جای خاطره انگیزی است برای من.
اگر بخواهید امشب که حرم رسیدید کنار ضریح یک دعا بکنید آن دعا چیست؟
**امیدوارم سال 2017 سال بسیار خوبی برای ملت ایران و همه مردم جهان باشد. امیدوارم سال بسیار خوب و پر از آرامشی را سپری کنیم.
*می دانید مشهد الرضا در سال 2017 پایتخت فرهنگ اسلامی است. یعنی از امشب به مدت یکسال، مشهد این عنوان را دارد...
**پس خیلی خوشبختم که در چنین شبی مشهدم و خوشحالم که امشب را کنار امام رضا خواهم گذراند.
*حرم امام رضا(ع)را در یک جمله برایمان توصیف کنید؟
**حرمش در وصف نگنجد...
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار