رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: 6 محور مهم موضوع مذاکرات با هیأت ایالت بلوچستان پاکستان بود که امیدواریم با انتقال این مباحث به مسئولان مربوطه پاکستان بتوانیم برای حل و فصل آنها اقدام کنیم.
کد خبر: ۳۶۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 16 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز در دیدار جمع بندی سفر هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان پاکستان به استان اظهار کرد: شش محور مهم موضوع اصلی مذاکرات با هیأت عالی قضایی ایالت بلوچستان در دو روز گذشته بود که امیدواریم آنچه در حوزه کاری آنها است انجام و آنچه نیست را به مسئولان مربوطه منتقل کنند.

جلوگیری از فعالیت اشرار و تروریست‌ها در مرزهای دو کشور

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: محور اول مذاکرات جلوگیری از فعالیت اشرار و تروریست‌ها در نوار مرزی دو کشور است که نیاز است در زمینه برخورد با این افراد که به منافع ملی هر دو کشور ضربه وارد می کنند هماهنگی بیشتری صورت پذیرد.

وی افزود: این مهم‌ترین انتظاری است که مردم سیستان و بلوچستان از مسئولان دولت پاکستان دارند تا به جدیت پیگیری کنند و ما نیز انتظار داریم این هیئت این نگرانی ما را به خوبی به مسئولان پاکستانی منتقل کنند.

قانونمند کردن ترددهای مرزی بین دو کشور ایران و پاکستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان پاکستان از دیرباز رفت و آمدها و مبادلات فرهنگی زیادی باهم داشته‌اند و ارتباط این دو کشور نه تنها تهدید نیست بلکه ظرفیت بزرگی برای هر دو کشور خواهد بود.

حمیدی گفت: تاکید ما بر این است تمامی رفت آمدها و ترددها در چارچوب قانون باشد زیرا روزانه شاهد تردد غیرمجاز اتباع پاکستانی به کشور هستیم که با آنها برخورد و به داخل پاکستان برگردانده می شوند در این راستا نیازمند فرهنگ سازی در هر دو کشور هستیم تا مردم توجیه شوند و برای ورود به دو کشور اقدام به اخذ مجوزهای قانونی کنند.

اشتغال مرزنشینان و فعال کردن بازارچه های مرزی

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: اشتغال مرزنشینان برای ایران و پاکستان بسیار دارای اهمیت است و مبادلات مرزی بین دو کشور به اشتغال در بازارچه‌های مرزی کمک کننده است و در واقع فعال کردن بازارچه‌های مرزی برای هر دو کشور دارای اهمیت است.

برخورد با قاچاق موادمخدر و قاچاق کالا

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران مبارزه و مقابله بی امان با قاچاق مواد مخدر داشته اند و تاکنون شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده‌اند یکی از مبادی اصلی مواد مخدر به داخل کشور ما پاکستان است و با توجه به اینکه دولت پاکستان تا کنون مبارزه بسیار خوبی در این زمینه داشته است باید اقدامات هماهنگ تری با مسئولان مربوطه دو کشور انجام شود.

وی افزود: دستگاه قضایی می‌تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد و امیدواریم روابط در این زمینه گسترده‌تر شود.

حمایت حقوقی و قضایی از سرمایه‌گذران در دو کشور

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرمایه گذاران ایرانی در پاکستان و سرمایه گذاران پاکستانی در ایران باید احساس امنیت داشته باشند و نیازمند حمایت حقوقی و قضایی در این دو کشور هستند و ما این آمادگی را داریم از سرمایه گذاران پاکستانی در کشورمان نهایت حمایت را داشته باشیم و انتظار داریم این حمایت از اتباع ایرانی در پاکستان هم وجود داشته باشد.

به روز رسانی معاهدات حقوقی و بین‌المللی بین دو کشور

حمیدی گفت: آخرین معاهده استرداد مجرمان به سال 1960 بر می گردد که نیاز به بازنگری دارد زیرا استرداد مجرمان و انتقال محکومان مسایل مهمی است که باید بین دو کشور حل شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در ماه گذشته بیش از 160 نفر از اتباع افغانستان که در زندان ایران بودند به کشورشان منتقل شدند و این آمادگی را داریم زندانیان پاکستانی نیز طبق معاهداتی که وجود دارند به کشورشان بازگردانده شوند.

حمیدی تاکید کرد: انتظار ما این است این محورها به مسئولان عالی رتبه پاکستان منتقل شوند.

رئیس دیوان عالی ایالت بلوچستان پاکستان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از استقبال و میزبانی خوب مسئولان سیستان و بلوچستان گفت: اجازه نخواهیم داد هیچ فردی از خاک کشور ما برای ضربه زدن به ایران استفاده کند و تلاش خواهیم کرد مشکلات را طبق قوانینی که وجود دارد حل 

محمدنور مسکانزی گفت: در حوزه قضایی آمادگی داریم و تمام مسایل مربوط به این حوزه را پیگیری و سایر مباحث را به مسئولان مربوطه منتقل خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار