معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری وضعیت استان مرکزی را در زمینه خشونت نامطلوب خواند و بیان کرد: طرح کاهش خشونت در این استان در دستور کار قرار گرفته است و در سال آینده در این زمینه گام‌های بیشتری برداشته خواهد شد و این در حالی است که در زمینه قتل در سال گذشته کاهش 30 درصدی داشتیم.
کد خبر: ۳۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ 16 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، عباس قاسمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تعامل تمامی دستگاه‌ها در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: اگر در این زمینه تمامی دستگاه‌ها با جدیت ورود کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد در تمامی حوزه‌ها شاهد کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی را طلاق خواند و افزود: سند کاهش و کنترل طلاق بیش از 60 دستگاه را با هزار برنامه درگیر کرده است که در این زمینه تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که لازم بوده اما کافی نیست.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: تصادفات با کاهش 30 درصدی رو به رو است که همکاری شرکت بیمه در تصادفات خسارتی و کاهش ورودی پرونده‌ها به این حوزه با توجه به حجم زیاد پرونده‌ها گامی تأثیرگذار در زمینه رفع این مشکل برداشته شده است.

قاسمی با بیان اینکه مراجعه شهروندان به دستگاه قضا و کیفری کردن پرونده ها باید آخرین مرحله باشد گفت: این مسئله سبب کاهش ورودی پرونده‌ها و رسیدگی بیشتر به مشکلات و مسائل دیگر خواهد شد.

وی همچنین به موضوع فک پلاک خودرو و واگذاری آن به پلیس راهور و صدور حکم رشد و همکاری بانک‌ها  اشاره کرد و ادامه داد: این موارد نیز از دیگر موادی است که کاهش ورودی پرونده‌ها را به همراه خواهد داشت و در این بخش  اقدامات و همکاری های خوبی صورت گرفته است.

وی به سند پیشگیری ورود و حضور اتباع بیگانه در استان مرکزی اشاره کرد افزود: با توجه به وجود 23 هزار و 800 نفر افغانستانی‌ و عراقی که 95 درصد افغانی و 5 درصد عراقی که از این تعداد 11 هزار نفر مجاز و مابقی به صورت غیرمجاز در استان مرکزی حضور دارند که عمدتا در شهرهای اراک، ساوه، دلیجان و محلات ساکن اند.

وی افزود: گام‌های بسیار خوبی برای کاهش جرایم توسط این گروه برداشته شده است که سبب کاهش 50 درصدی جرایم در استان مرکزی توسط اتباع بیگانه شده است.

قاسمی به مسئله‌ حاشیه نشینی پرداخت و خاطر نشان کرد: حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از معضل‌های اجتماعی است که برای آن سندی تهیه کردیم که البته بیشتر جرایم در این مناطق رخ می‌دهد و همین مسئله این مکان‌ها را به مناطق حاشیه‌ای تبدیل کرده است و این در شرایطی است که حدود 30 منطقه حاشیه‌ای در استان مرکزی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه ارتقای وضعیت موجود در این مناطق در اولویت قرار دارد و بنابراین ایجاد پیوست فرهنگی در ساخت و سازها باید مورد توجه قرار گیرد و برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی با جدیت بیشتری باید گام برداشته شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری وضعیت استان مرکزی را در زمینه خشونت نامطلوب خواند و بیان کرد: طرح کاهش خشونت در این استان در دستور کار قرار گرفته است و در سال آینده در این زمینه گام‌های بیشتری برداشته خواهد شد و  این در حالی است که در زمینه قتل در سال گذشته کاهش 30 درصدی داشتیم.

وی از آمار بالای خودکشی استان مرکزی خبر داد و افزود: مهم‌ترین دلایل خودکشی اعتیاد، بیکاری، اختلافات خانوادگی، پایین آمدن آستانه صبر و تحمل و کاهش اعتقادات مذهبی است که مسئله در سال 94 نسبت به دو سال گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

وی در رابطه با طرح های مجازات های جایگزین حبس در مورد بدحجابی ادامه داد: ایجاد مرکز مشاوره خانواده در زمینه کاهش طلاق که هم‌اکنون 3 مرکز در استان مرکزی دایر است و در آینده به 12 مرکز خواهد رسید و همچنین فعال کردن مرکز ماده 16 مبارزه با مواد مخدر که در حال حاضر ظرفیت پذیرش 120 نفر معتاد متجاهر را دارد و در صورت تأمین اعتبار این تعداد به 250 نفر خواهد رسید از دیگر اقدامات این حوزه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
آقای دادگستری بدان و آگاه باش تا زمانی که به هر نامی مثل حفظ ارزشها و .... به کنسرت ها حمله می شود و تعطیل می شود و بستر شادی در جامعه فراهم نیست آمار خودکشی باید خیلی بالاتر از اینها برود
اگر یک نفر در یک کنسرتی خلافی انجام دهد این نباید دلیلی برای تعطیلی همه آنها شود آن یک نفر باید توبیخ شود
مردم به شادی و شادمانی نیازدارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار