جلسه مشترك شوراي معاونان و مديران خدمات شهري و معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز به منظور همكاري هاي مشترك در محل معاونت خدمات شهري شهرداري اهواز برگزار شد
کد خبر: ۳۶۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 17 January 2017
 در اين جلسه حلاج معاون خدمات شهري شهرداري اهواز با بيان اينكه درصد زيادي از مباحث حوزه خدمات شهري به معاونت فرهنگي مربوط مي شود گفت: شهرهايي كه در حوزه خدمات شهری موفق هستند شهرهايي هستند كه در حوزه فرهنگي نيز موفقند.

وي ضمن ابراز اميدواري از اينكه جلسات مشترك خدمات شهري و معاونت فرهنگي به طور مكرر برگزار شود گفت: اين حلقه مفقوه باعث شده كه مشكلاتي در حوزه خدمات شهري در اهواز بوجود آيد اين همكاري ها مي تواند در كاهش هزينه هاي شهرداري موثر باشد و با فرهنگسازي و كاهش هزينه هاي خدمات شهري مي توان سالانه 2 پارك در محله اي ساخت. اين موضوع در بحث رضايت شهروندان نیز موثر است كه دغدغه تمام شهرداري هاست.

معاون خدمات شهري با بيان اينكه بايد تبليغات در خصوص مسائل فرهنگي و خدمات شهري مداوم باشد گفت: يكي از مسائل در شهر اهواز موضوع جمع آوري زباله ها است. معاونت فرهنگي در اين خصوص در محله ها كارهاي فرهنگي را شروع كند و مقدمات آماده شود و ما هم ماشين آلات و نيروهايمان را براي پاكسازي شهر مستقر مي كنيم به دليل نزديك بودن پايان سال و نوروز اين كار زيبايي در شهر اهواز است. همچنين از اتوبوسهاي سطح شهر نيز مي توان در زمينه تبليغات و فرهنگسازي نيز استفاده كرد. موضوع ديگر استفاده از شهرداران مدارس است بزرگترين آموزشي كه توي بحث خدمات شهري مي توانيد داشته باشيد استفاده از مدارس و دانش آموزان است. به هر حال يكسري از اقدامات در سطح شهر بايد انجام شود تا سطح فرهنگي در زمينه خدمات شهري بالا برود.

آهن جان معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز نيز در اين جلسه گفت: تنها دستگاهي كه ارتباط مستمر با مردم دارد شهرداري ها هستند كه از بدو تولد تا مرگ با افراد همراه هستند. مسائل خدمات شهري يكي از كارهاي مهم است كه در آستانه نوروز بايد ساماندهي شود. همانطور كه در خصوص جمع آوري زباله ساعت 9 شب اقدامات خوبي انجام شد. فضاسازي سطح شهر و توزيع بروشور در مدارس و... صورت گرفت و بعد از دو ماه نتايج آن به وضوح قابل مشاهده است.

وي در ادامه گفت: در زمينه خدمات شهري روزانه 2 الي 3 نوبت تيزرهاي آموزشي شهروندي را از صدا و سيماي خوزستان پخش مي كنيم. امروزه مسائل زيادي در حوزه خدماتي از جمله مسائل رفت و روب، دست فروشان، اجرائيات و ساخت و سازهاي غير مجاز گريبان گير شهر اهواز هستند با وجود زحمات شهرداري  باز هم جاهايي ايرادهايي وجود دارد براي حل اين مشكلات خواهشمندم معاونين خدمات شهري مناطق در كنار معاونين فرهنگي باشند تا بتوانيم شهري زيبا داشته باشيم.

معاون فرهنگي شهرداري اهواز در ادامه افزود: در بحث مدارس طرح شهردار مدرسه در 120 مدرسه متوسطه اول، شهردار خانواده در80 مدرسه ابتدایی و غنچه هاي شهر در 252 مهدكودك در حال اجرا هستند كه ما آموزشها را از اين سطح آغاز كرديم زيرا محيط هاي آموزشي بهترين فضا براي تاثيرگزاري بر كودكان و نوجوانان است و آنها مي توانند به عنوان سفيران ما در خانواده ها باشند.

آهن جان از قرار دادن باكس هاي كتاب در اتوبوس هاي درون شهري خبر داد و گفت: هفته گذشته در 300 اتوبوس شهر اهواز در هر اتوبوس 10 باكس كتاب قرار داديم و طبق برنامه ريزي صورت گرفته ساعت 5 صبح در اين اتوبوسها كتاب هايي با حجم كم و مبتني بر تصاوير با موضوعات آموزش شهروندي و خدمات شهري توزيع مي شود. توزيع كتاب تاكسي در تاكسي هاي فرودگاه هم از ديگر اقدامات ما در زمينه آموزشي مي باشد. انشاا... با آموزش هايي كه مي توانيم در مناطق داشته باشيم بعد از يك سال به نقطه اي برسيم كه جمع آوري زباله در سطح شهر اهواز يكروز در ميان صورت گيرد.

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري در بخش ديگري از اين جلسه به موضوع متكديان اشاره كرد و گفت: براي شناسايي متكديان و جمع آوري و انتقال به اردوگاه، معاونت خدمات شهري مي تواند كمك شاياني به ما داشته باشد تا انشاا... در آستانه نوروز شهرمان از وجود متكديان پاك شود. در حال حاضر با تلاش اكيپهاي جمع آوري با 3 دستگاه ون دو شيفت متكديان از سطح شهر جمع آوري مي شوند.

در حال حاضر اردوگاه ما ظرفيت نگهداري 250 متكدي را دارد و طي چند روز متكديان جمع آوري شده ساماندهي مي شوند. متاسفانه شهر ما جولانگاه متكديان شده است ولي بايد تلاش كنيم مانند تبريز شهر بدون متكدي داشته باشيم.

در ادامه اين جلسه كه با حضور معاونين خدمات شهري و فرهنگي مناطق و مديران اين دو معاونت برگزار شد مقرر گرديد جلسات هماهنگي به طور مستمر برگزار و همكاري هاي مشترك صورت پذيرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار