با تلاش متخصصان و کارکنان کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی عملیات ساخت دستگاه چک اوتی قطعات در پالایشگاه اول این مجتمع گازی با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر: ۳۶۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 17 January 2017
رئیس کارگاه مرکزی تعمیرات و ساخت قطعات مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با بهره گیری از توانایی متخصصان و کارکنان متعهد در کارگاه مرکزی ساخت دستگاه چک اوتی با برنامه‌ریزی دقیق، پس از مراحل طراحی و ساخت با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عباس صیادی تصریح کرد: اهمیت دستگاه چک اوتی  زمانی مشخص می‌شود که بدانیم اوتی مجاز در بسیاری از شفت‌ها و قطعات ، حداکثر 0.03 تا 0.05mm است و این مهم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

وی گفت: دستگاه چک اوتی ساخته شده در کارگاه تعمیرات پمپ و کمپرسور کارگاه مرکزی مجتمع بنا به نیاز واحد به صورت اولیه ساخته شد و پس از آن به سبب مشاهده ضعف‌هایی در عملکرد اولیه ، این دستگاه مجدد مورد بررسی دقیق واحد مهندسی قرار گرفت و پس از رفع موارد فنی، اکنون با توان بسیار بالا در انجام عملیات‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صیادی افزد: این دستگاه شامل یک عدد چهارچوب دارای دو ریل در طول بوده که دو عدد پایه متحرک بر روی این دو ریل حرکت می‌کنند و این قابلیت سبب شده است امکان استفاده ساده از دستگاه برای قطعات با طول ها از 10 سانتی متر تا 4 متر را فراهم کند.

توجه خوبی به زیر ساخت‌ها به ویژه راهها، آب  صورت گرفته است

فرماندار شهرستان دشتی اظهار داشت: در سطح شهرستان دشتی برای صیانت از منابع در کنار احداث سدهای خاکی و بندهای ملاتی عملیات اجرایی دو سد دشت پلنگ وباغان آغاز شده که ضمن تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی نقش بسزایی نیز در تقویت سفره‌های زیر زمینی دارد.

غلامرضا مهرجو به اعتبارات عمرانی بخش کاکی اشاره کرد وافزود: در سال 94 افزون بر 96 میلیارد ریال معادل 28درصد وامسال نیز 122 میلیارد ریال معادل 30 درصد اعتبارات عمرانی شهرستان به پروژه های عمرانی بخش کاکی اختصاص داده شده است.

فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه برای تمامی  پروژه‌های عمرانی شهرستان موافقتنامه تعریف شده است، گفت: در چند سال اخیر با اقدامات صورت گرفته پوشش گاز رسانی در بخش کاکی به 100 درصدرسیده است.

وی از افتتاح سالن ورزشی روستای زیارت ساحلی در آینده نزدیک خبر داد.

ارائه آموزش های مهارتی بازار محور به مددجویان کمیته امداد

در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اجرای طرح امید اجتماعی و بمنظور توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در بین اقشار محروم و مددجویان نشست هماهنگی آموزش‌های مهارتی بین دو دستگاه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان برگزار شد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر هدف از برگزاری این نشست را برنامه ریزی برای برگزاری آموزش‌های مهارتی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دشتستان عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشاعه آموزش‌های مهارتی در نقاط محروم و در بین روستاییان و مددجویان نهادهای حمایتی برای توانمند سازی گروه هدف یاد شده برای ورود به عرصه‌های اقتصادی است.

احمد لیراوی اظهار داشت : کمیته امداد امام خمینی (ره) با نیاز سنجی که در بین مددجویان خود انجام می‌دهد دوره‌های آموزشی بازار محور را در راستای توانمند سازی  خانواده‌های تحت حمایت خود به مرکز آموزش فنی و حرفه ای دشتستان اعلام دارد تا نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای علاقمندان به فراگیری مهارت اقدام شود.

آموزش‌های مهارتی به توانمندسازی شاغلان درواحدهای نانوایی کمک می‌کند

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیلم در نشست با رئیس اتحادیه نانوائیان شهرستان گفت: توانمند سازی شاغلاندر واحدهای صنفی نانوایی از طریق ارائه آموزش های مهارتی انجام می‌شود.

 بهرام مکاری پور اظهار کرد:‏ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و نظر به نقش نیروی انسانی در افرایش کیفیت تولید نان در واحدهای صتفی نانوایی و تاثیر آن در سلامت جامعه این آموزش‌های مهارتی ارائه می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین فاکتور های افزایش کیفیت نان پس از مرغوبیت مواد اولیه مصرفی، میزان مهارت افراد شاغل در واحدهای تولید نان است و بی شک  ارتقاء سطح مهارت نانوایان یکی از وظایف آموزش فنی و حرفه ای است.

وزارت بهداشت پرچم‌دار فرهنگ‌سازی ارزیابی است

سرپرست گروه پایش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه برای تضمین کیفیت، دنیا به سمت روش‌های مختلف ارزشیابی بر اساس استانداردهای ملی و بین الملی گرایش پیداکرده است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز پرچم‌دار فرهنگ‌سازی در زمینه ارزیابی است.

شهرزاد غیاثوندیان افزود: دراین‌ارتباط در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همت جمعی برای اعتباربخشی شکل‌گرفته است.

وی بیان کرد: بر این اساس نگاه از درون به خود، شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آنها، شناخت نقاط قوت، حفظ و تقویت آنها برای محیط‌های پویای آموزشی ضروری است.

غیاثوندیان درباره نتیجه ارزیابی‌های گروه پایش از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این گروه هشت حوزه این دانشگاه را در 60 مورد استاندارد بررسی کردند که از میان آنها 90 تا 95 درصد استانداردهای الزامی و 80 تا 85 درصد ترجیحی انطباق در حد کامل دارند.

آموزش های مهارتی روستاییان از ارکان توانمندسازی آنان است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای دیلم از برگزاری دوره‌های آموزش روستایی در راستای طرح امید اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: آموزش به عنوان یکی از ارکان توانمندسازی روستائیان نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت روستاها ایفا می‌کند.

بهرام مکاری پور با اشاره به اینکه این دوره‌های در روستاهای لیلتین، حصار و امام حسن در حال برگزاری است اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه دولت مکلف به حفظ جمعیت روستایی و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها شده است و از ابتدای انقلاب به رغم تلاشهایی که در مناطق روستایی صورت پذیرفته عامل بازدارنده روستاییان از مهاجرت به شهرها نشده است در حالیکه در توسعه مناطق روستایی باید به توسعه به مفهوم عام آن توجه شود که شامل توانمندسازی نیروی انسانی روستاییان نیز می‌شود.

دو عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ارتقای علمی یافتند

علیرضا رئیسی و هومان سلیمی پور طی احکام جداگانه‌ای از طرف وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از مرتبه استادیاری به مرتبه دانشیاری ارتقا یافتند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این احکام آورده است: تلاش‌های خالصانه‌ای که برای اعتلای علمی و تعالی معنوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صورت می‌پذیرد از مصادیق باقیات‌الصالحات بشمار می‌رود و در پرونده اعمال، درخشان و جاودان باقی خواهد ماند.

سید حسن هاشمی افزوده است: تحقق اهداف متعالی و آرمان‌های علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مرهون نقش‌آفرینی و سربلندی سرداران عرصه‌های علم و معنویت و جهادگران عرصه‌های تحقیق و فن‌آوری خواهد بود.

ارتقای علمی علیرضا رئیسی و هومان سلیمی پور در یک‌صد و هفتاد و چهارمین جلسه هیئت ممیزه مرکزی به مرتبه دانشیاری به تصویب رسیده ‌است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار