دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور:
دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور و دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) گفت: لباس ایرانی، اسلامی نباید با فرهنگ غرب همخوانی داشته باشد چراکه فرهنگ غرب هیچ ارزشی نداشته و با عرف و فرهنگ کشور اسلامی سنخیتی ندارد.
کد خبر: ۳۶۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله محمدحسن اختری در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی که با حضور مسؤولان کشور و استانی در مصلای شهر اقبالیه برگزار شد،‌ اظهار داشت: بسیار اقدام ارزشمندی بوده که جشنواره مد و لباس ایرانی، اسلامی در این شهر برگزار شده و لازم است که این‌گونه جشنواره‌ها در میان جامعه ترویج یابد.

وی افزود: برای ارائه و عرضه‌کردن هنر هنرمندان، ابتکار و خلاقیت در میان جامعه که یک بخش آن در حوزه پوشش و لباس است، امیدواریم در امر حجاب و عفاف به عنوان ارزش اسلامی، اخلاقی و اجتماعی بتوانیم به نمایش گذاشته و تولیدات داخلی ارائه دهیم.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه پوشش امری اجتماعی و انسانی است، ادامه داد: برای هیچکدام از موجودات دنیا این پوشش تعریف نشده چراکه خداوند پوشش را فقط برای انسان قرار داده است.

اختری اضافه کرد: خداوند انسان را موجودی برتر قرار داده و اختیار، پوشش و عقل را برای انسان تعریف کرده است تا در برابر فرهنگ بی‌بند و باری، عریان‌سازی و فرهنگ پوشالی غرب ایمن کند.

وی یادآور شد: آنچه به عنوان پوشش برای انسان در دین ضرورت دارد، به دلیل گرامیداشت و عظمت وجود انسان است که خداوند در قرآن و روایات به لباس و پوشش اشاره کرده و پوشش تنها حجاب نیست چراکه عفاف لازمه پوشش است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت‌(ع) گفت: پوشش باید با لباس تقوا باشد تا تأثیر خود را بر روی حجاب بگذارد چراکه پوشش و تقوا جزو واجبات بوده که در همه ادیان به آن اشاره شده است.

اختری با بیان اینکه لباس‌های ایرانی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد، عنوان کرد: نباید از فرهنگ غرب‌گرایی الگو گرفت چراکه باید به فرهنگ غنی ایرانی، اسلامی توجه کرده و به لباس نیمه‌عریان و لباس‌های کذایی اکتفا نکرد.

وی خاطرنشان کرد: لباس ایرانی، اسلامی نباید با فرهنگ غرب همخوانی داشته باشد چراکه فرهنگ غرب هیچ ارزشی نداشته و با عرف و فرهنگ کشور اسلامی سنخیتی ندارد.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب کشور مطرح کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه تقویت فرهنگ و استحکام دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در این میان ترویج عفاف و حجاب می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری داشته باشد.

اختری با بیان اینکه فرهنگ بی‌بند و باری فرهنگ به بن‌بست رسیدن است، ادامه داد: فرهنگ اسلامی، فرهنگ پوچی نیست چراکه انسان در این دنیا هدفمند بوده و برای مقابله با فرهنگ غرب باید تلاش کند.

وی تصریح کرد: دشمن درصدد از بین بردن فرهنگ دینی در جامعه است که می‌طلبد برای حفظ ارزش‌های اسلامی و عفاف و حجاب از خانواده شروع کرده و آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار