نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برگزاری نمایشگاه در قالب مد و لباس ایرانی، اسلامی می‌تواند موجب برجسته شدن میراث فرهنگی با داشته‌ها و سرمایه‌های معنوی موجود باشد و این میراث را به نسل آینده منتقل کند.
کد خبر: ۳۶۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم اختتامیه نخستین نمایشگاه مد و لباس ایرانی، اسلامی که با حضور مسؤولان کشور و استانی در مصلای شهر اقبالیه برگزار شد،‌ اظهار داشت: برپایی نمایشگاه بهانه‌ای برای نشان دادن فرهنگ دینی ارشاد و راهنمایی مردم به سبک زندگی اسلامی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه در قالب مد و لباس ایرانی، اسلامی می‌تواند موجب برجسته شدن میراث فرهنگی با داشته‌ها و سرمایه‌های معنوی موجود باشد و این میراث را به نسل آینده منتقل کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: برگزاری نمایش دستاوردها و ظرفیت‌های مناسب در زمینه‌های مختلف از جمله پوشاک و مد و لباس، امکانات قابل توجهی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند تا با استفاده از امکانات موجود، توان و ظرفیت خود را به نمایش بگذارند.

عابدینی با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی تصریح کرد: زنان جامعه ظرفیت‌ها و استعدادهای مختلفی در عرصه‌های گوناگون دارند که اگر زمینه مناسب برای شکوفایی آن‌ها وجود داشته باشد، به دنبال پرورش استعدادها بوده و شاهد پیشرفت و توسعه جامعه هم هستیم.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان است، اضافه کرد: نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه انسان را از گناه و افکار آلوده دور می‌کند که می‌طلبد مسؤولان در این زمینه به اندازه اهمیت فرهنگ، ایمان و عقیده مردم مشارکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: عفاف و حجاب برای زنان و مردان این امکان را فراهم می‌کند تا در محیطی پاک و به دور از آلودگی در کنار یکدیگر به انجام فعالیت‌های اجتماعی بپردازند و در راه رسیدن به سعادت و کمال گام بردارند.

عابدینی مطرح کرد: یکی از رسالت‌های فرهنگ پوشش و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، ترویج فرهنگ اقوام بوده که در فرهنگ کشور هم پوشش اقوام به ویژه پوشش زنان ایرانی از ابتدا تاکنون یک پوشش مناسب و با حجاب کامل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت ارائه الگوی مناسب برای پوشش بانوان، جایگزین کردن طرح‌ها و الگوهای لباس ایرانی، اسلامی جایگزین مدهای غربی و احیا، حفظ هویت ملی و دینی امری لازم و ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار