در قالب 6 کاروان
مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: بیش از سه هزار و 500 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های این استان در قالب 6 کاروان در سه بازه زمانی پنج روزه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی برزگر در نخستین جلسه قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی و کنگره شهدای دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین که با حضور رؤسای دانشگاه‌های قزوین و مسؤولان بسیج دانشجویی سپاه صاحب‌الامر(عج) این استان در سالن جلسات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) این استان برگزار شد، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: اردوهای راهیان نور به عنوان بزرگ‌ترین رزمایش فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی برای نسل جوان به ویژه دانشجویان است تا نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت، سبک و منش شهدا آشنا شوند چراکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید علم‌الهدی در استان قزوین افزود: اگر مسؤولان زمینه برگزاری اردوهای راهیان نور را فراهم کنند موجب خشنودی و رضایت شهدا هم می‌شود چراکه جوانان با حضور در مناطق عملیاتی جنوب از شبکه‌های اجتماعی و به‌گونه‌ای از تهاجم فرهنگی فاصله می‌گیرند.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه یکی از ارزش‌های کشور زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا است، عنوان کرد: در این زمینه بزرگداشت شهدا برای آینده کشور امری ضروری بوده و در این خصوص قرارگاه راهیان نور دانشجویی به نام شهید محمدحسین علم‌الهدی نخستین شهید دانشجو در منطقه هویزه نامگذاری شده است.

برزگر با بیان اینکه برگزاری اردوهای راهیان نور سال جاری با آغاز ایام فاطمیه تقارن دارد، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین از دهم اسفند ماه به مدت 15 روز تا بیست‌ و پنجم اسفند ماه سال جاری در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

این مسؤول گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بیش از سه هزار و 500 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان قزوین در قالب 6 کاروان در سه بازه زمانی پنج روزه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند؛ همچنین اسکان دانشجویان در دو اردوگاه خرمشهر و شهید مسعودیان اهواز صورت می‌گیرد.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین یادآور شد: در هر دوره در حدود 450 تا 500 دانشجو به صورت تفکیک شده در دو بخش خواهران و برادران به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

برزگر مطرح کرد: از رانندگانی که دارای سلامت جسمی بوده و نسبت به محورهای منطقه جنوب کشور آشنایی و شناخت بیشتری دارند، از آن‌ها در اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در طول مسیر اعزام و مناطق عملیاتی از حضور استادهای مؤسسه میقات قم، شهدای قم و رزمندگان دفاع مقدس استان قزوین برای بهره‌مندی دانشجویان از تجربیات آن‌ها استفاده می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج دانشجویی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: دانشجویان این استان از منطقه‌های عملیاتی شلمچه، دهلاویه، طلائیه، هویزه، فکه و معراج شهدا در شهر اهواز بازدید کرده و در روز پایانی هم برای آن‌ها مراسم اختتامیه در نظر گرفته شده است.

برزگر با بیان اینکه سلامت دانشجویان در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: در طول مسیر برای کاروان اعزامی آمبولانس و تیم درمانی علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

این مسؤول یادآور شد: برای دانشجویان غیربومی دانشگاه‌های استان قزوین شرایط اسکان در زمان بازگشت از سفر در نظر گرفته شده؛ همچنین با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته مشکل خاصی در اعزام دانشجویان وجود نداشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار