با حضور دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور
با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و آیت‌الله اختری دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین که با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین، آیت‌الله اختری دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور و جمعی از مسؤولان استان در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در این دیدار اظهار داشت: در برنامه‌ریزی منطبق با قرآن، «عقیده» نخستین گام در حوزه عفاف و حجاب محسوب می‌شود، چراکه انسان باید عقیده‌ای منطبق با وحی، توحید و اعتقاد به مبدأ و معاد داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: همین که عقیده ساخته می‌شود، انگیزه و شوق «عبادت و بندگی» در انسان ایجاد و تقویت می‌شود و یکی از اهداف نزول سوره حمد هم تقویت بنیان‌های اعتقادی انسان است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی روح عبادت و بندگی در انسان پا می‌گیرد، انسان به مرحله «تقوا» می‌رسد و در نهایت انسان با بهره‌مندی از تقوای الهی به «کرامت» دست می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به اهمیت کرامت در نگاه دینی اشاره و خاطرنشان کرد: کرامت بالاترین سطح از فضائل اخلاقی محسوب می‌شود و عفاف نمونه‌ای از کرامات اخلاقی است.

عابدینی با بیان اینکه حجاب یکی از خروجی‌های عفاف به شمار می‌آید، گفت: کسی که عفیف شود، به دلیل اینکه از پشتوانه اعتقادی مستحکمی برخوردار می‌شود، حجاب آن عاریه نیست و همواره در این حوزه جدیت دارد.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: باید ساختارهای برنامه‌های حوزه عفاف و حجاب را از منابع دینی، نظیر قرآن و نهج‌البلاغه استخراج کنیم تا فعالیت‌ها در این حوزه ماعنداللهی شود.

* بنیاد عفاف و حجاب قزوین در کشور پیشتاز است

دبیرکل بنیاد عفاف و حجاب کشور هم در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین از برنامه‌های بنیاد عفاف و حجاب اظهار داشت: بنیاد عفاف و حجاب این استان اقدامات بسیار مطلوبی را انجام داده است و از این نظر یکی از بنیادهای پیشتاز در کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله محمدحسن اختری بر تقویت ارزش‌های دینی و جلوگیری از تضعیف آن‌ها تأکید کرد و افزود: هرچه بتوانیم ارزش‌های دینی را تقویت کنیم، خدمت در جامعه توسعه می‌یابد.

وی بیان کرد: ورود به حوزه عفاف و حجاب از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه در زمینه تقویت ارزش‌های دینی قرار دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) یادآور شد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در جامعه مطالبه ترویج عفاف و حجاب به وجود آید و همه مردم در این حوزه دغدغه‌مند شوند.

اختری با تأکید بر اینکه موفقیت در حوزه عفاف و حجاب مستلزم ترویج آن از سوی مردم است، اضافه کرد: اگر موضوع عفاف و حجاب به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح نشود، نمی‌توانیم در این حوزه آن‌گونه که باید موفق عمل کنیم.

گفتنی است در ابتدای این دیدار فاطمه محمدبیگی دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه ارائه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار