مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی قزوین:
مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: بیش از 3 هزار و400 دانش‌آموز زیر پوشش خدمات کمیته امداد هستند.
کد خبر: ۳۶۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، علی‌اصغر کشاورز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی استان قزوین برنامه‌های فرهنگی مختلفی در حوزه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، اردوها، اوقات فراغت و کانون‌ها و بزرگسالان برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: بهترین و بالاترین وظیفه که برای کمیته امداد امام خمینی بر اساس اسناد بالادستی تعریف شده و مورد تأکید مقام معظم رهبری و مراجع عظمای تقلید بوده، بخش فرهنگی است.

مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین افزود: با توجه به تأکیدهای گسترده‌ مسؤولان کشوری در حوزه فرهنگی، نقش فرهنگ باید در کمیته امداد برجسته و گسترده باشد تا تمام فعالیت‌های این نهاد را زیر پوشش قرار دهد.

کشاورز با بیان اینکه سه هزار و 400 دانش‌آموز زیر پوشش کمیته امداد است، عنوان کرد: این نهاد، خدمات مختلفی به مددجویان از جمله پرداخت کمک هزینه کتاب درسی و پوشاک ارائه می‌دهد.

این مسؤول افزود: هر ساله در آغاز سال تحصیلی، با برگزاری جشن عاطفه‌ها کمک‌های مطلوبی به دانش‌آموزان برای تحصیل در مدارس انجام می‌شود.

مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با اشاره به اینکه 900 دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند، بیان کرد: پرداخت شهریه، کمک هزینه دانشجویی و برگزاری همایش دانشجویی از جمله خدمات کمیته امداد به این قشر از جامعه است.

کشاورز عنوان کرد: هر ساله آمار دانش‌آموزان و دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با توانمند شدن، نزدیک به 10 درصد در حال کاهش هستند و از چتر حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

* کمیته امداد براساس نیازها به جامعه هدف کمک‌رسانی می‌کند

وی تصریح کرد: اهدای کمک‌ها به دانش‌آموزان متناسب به نیاز خانواده‌ها انجام می‌شود و خانواده‌ای که مشکلات و مشقت‌های زندگی فراوانی داشته باشند، بیشتر به آن‌ها کمک شده و خدمات ارائه می‌شود.

مدیر امور فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه نیازهای جامعه هدف متفاوت است، تشریح کرد: یک خانواده ممکن است به جهیزیه و یا تأمین هزینه اجاره منزل نیاز داشته باشد، به همین دلیل کمیته امداد براساس نیازها به آن‌ها، کمک‌رسانی می‌کند.

کشاورز با بیان اینکه مشکلات جامعه هدف می‌تواند با اقدامات فرهنگی برطرف شود، گفت: تمام مشکلات اعم از اجتماعی و اقتصادی ریشه در فرهنگ دارد که می‌طلبد در این زمینه تدابیری درست اندیشید.

این مسؤول با اشاره به اینکه یکی از رویکردها و اقدامات کمیته امداد استان قزوین ارتقای وضعیت فرهنگی مددجویان زیر پوشش این نهاد است، یادآور شد: کمیته امداد مشکلات فرهنگی جامعه هدف را نمی‌تواند به تنهایی برطرف کند، در این زمینه خیران می‌توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار