شهردار قزوین:
شهردار قزوین گفت: باغستان سنتی تکرار نمی‌شود و در حال نابودی است که می‌طلبد مسؤولان و مردم در اهمیت و حفظ این باغستان‌ها تلاش کنند.
کد خبر: ۳۶۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که صبح امروز در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: در بودجه پیشنهادی سال 96 شهرداری قزوین، تمام کدهای پروژه‌ها به ریز تعریف‌شده است.

وی افزود: در بودجه 96، آدرس پروژه‌ها مبنی بر اینکه به کدام قسمت از برنامه توسعه شهرداری در محورهای چشم‌انداز، راهبردها و سیاست‌های اجرایی مربوط می‌شود، مشخص‌شده است.

شهردار قزوین اضافه کرد: وقتی کد پروژه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند در پایان می‌توان جمع جبری به دست آورد که تحقق این موضوع در شفاف‌سازی بودجه نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

نصرتی بابیان اینکه در بودجه 96 شهرداری، تمام پروژه‌های فرهنگی، اتوبوس‌رانی و مناسب‌سازی محیط شهری به طور کامل مشخص است، بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها همه قشرهای مختلف مردم اعم از معلولان و جانبازان می‌توانند از امکانات شهری همانند ست‌های ورزشی، اتوبوس‌ها و پیاده‌روها بهره‌برداری کنند.

وی عنوان کرد: شهری سالم و کامل است که همه شهروندان آن بتوانند از امکانات شهری به صورت عادلانه بهره‌برداری کنند؛ این هدف ایده‌آل مجموعه مدیریت شهری است.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه اعتبار ردیف یادداشت شده این باغستان در بودجه 96 شهرداری قزوین، 2.5 میلیارد تومان است، مطرح کرد: این مبلغ نمی‌تواند هیچ نقشی در دو هزار و 500 هکتاری باغستان داشته باشد.

نصرتی گفت: سازمان باغستان شهرداری قزوین با 9 اداره کل به ریاست استاندار قزوین در کنار هم قرار گرفته تا بتوانند با تخصیص بودجه‌های لازم در حفظ، احیا و توسعه باغستان سنتی اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

وی یادآور شد: با پیگیری و تأکیدهای استاندار قزوین هنوز این هدف بزرگ رخ نداده است؛ به اعتقاد بنده باغستان سنتی با بودجه 9 اداره کل و شهرداری می‌تواند نقش نظارت و زیرساخت‌های اولیه را در این باغستان داشته باشد.

شهردار قزوین کرد: باید در حفظ، توسعه و احیای باغستان سنتی قزوین انگیزه در بین باغداران ایجاد کرد تا آن‌ها بتوانند در حفظ باغ‌های خود نقش مهمی را ایفا کنند.

نصرتی با اشاره به اینکه هر پروژه پیوست فرهنگی و اجتماعی دارد، گفت: تاکنون 190 جلسه در زمینه حفظ باغستان سنتی تشکیل شده است؛ کدام پیوست می‌تواند قوی‌تر و غنی‌تر از این جلسات برای این باغستان‌ها باشد.

وی تصریح کرد: باید به خواسته‌های و نیازهای انگیزشی صاحبان باغ‌ها احترام بگذاریم و هر آنچه آن‌ها انتظار دارند، برآورده کنیم.

شهردار قزوین با بیان اینکه صاحبان باغ‌ها باید انتظارهای خود را از مسؤولان مطالبه کنند، خاطرنشان کرد: باید بررسی کرد، آن‌ها چه انتظاری از مجموعه مدیریت شهری، دستگاه‌ها و استاندار قزوین دارند تا بتوانند باغ‌های خود را حفظ و نگهداری کنند.

نصرتی یادآور شد: اگر به دموکراسی و عرصه‌های اجتماعی قصد احترام گذاشتن داریم، نخستین گام این است که به تمام نظرات باغداران احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه دو هزار و 500 هکتار باغ برای پنج باغدار نیست، گفت: اگر می‌خواهیم در احیای باغستان موفق باشیم، باید به همه انتظارهای باغداران و نیازهای آن‌ها احترام بگذاریم.

شهردار قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین آمادگی دارد تا نظرات دو هزار و 500 باغدار باغستان سنتی را از ابتدا نظرسنجی کند، گفت: امید است با 9 اداره کل، استانداری و شهرداری بتوانیم این نظرات را برآورده کنیم.

نصرتی ادامه داد: باغستان سنتی تکرار نمی‌شود و در حال نابودی است که می‌طلبد مسؤولان و مردم در اهمیت و حفظ این باغستان‌ها تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار