کد خبر: ۳۶۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 18 January 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: برآورد می‌شود حدود 116 میلیارد مترمکعب آب از منابع تجدیدشونده وجود داشته باشد که از این میزان، هفت‌دهم درصد معادل حدود 870 میلیون مترمکعب در استان یزد است.
محمدمهدی جوادیان‌زاده افزود: با توجه به این‌که استان یزد 1.5 درصد از جمعیت و 5.5 درصد از مساحت کشور را تشکیل می‌دهد، با وضعیت کنونی منابع آبی و بارش 60.8 میلی‌متری در سال 95-94، در فقر آبی شدید به سر می‌بریم.
وی ادامه داد: بارش سالیانه در استان یزد تا امروز، بیش از 82 درصد و در شهرستان اردکان، 85 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این‌که با رشد صنعتی اردکان، سالیانه 10 میلیون مترمکعب آب در این بخش مصرف می‌شود، افزود: این در حالی است که مصرف آب در بخش کشاورزی به بیش از 81 میلیون مترمکعب رسیده و لازم است با اصلاح شیوه‌های کشت و بهبود الگوی مصرف، این میزان کاهش یابد.
جوادیان‌زاده اظهار داشت: دشت‌های ابرکوه و یزد-اردکان در وضعیت «ممنوعه بحرانی» قرار گرفته‌اند، بدین معنی که علاوه بر افت شدید سطح آب، نشست زمین نیز در آن‌ها رخ داده و به‌همین دلیل در نظر داریم با اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی به‌صورت دوره‌ای، نصب کنتورهای هوشمند از ادامه این روند جلوگیری کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار