متقاضیان سفر با تور های گردشگری داخلی و خارجی مراقب باشند.
کد خبر: ۳۶۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 18 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدکاظم بهادری پور مسئول نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: افرادی که قصد سفر به نقاط داخلی یا خارجی را با تورهای گردشگری دارند باید از حق و حقوق قانونی خود مطلع و مواردی را مدنظر قرار دهند.
 
بهادری پور بیان کرد: افراد باید در انتخاب دفاتر یا شرکت هایی که مجری تور هستند، دقت کنند که دفتر با عنوان خدمات مسافرتی یا جهانگردی باشد و مجوز فعالیت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را داشته باشند.
 
وی با اشاره به اینکه دفاتر یا شرکت های دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف به امضاء قرارداد با مسافر و ارائه یک نسخه از آن به مسافر هستند و این قراردادها دارای نشان سازمان میراث فرهنگی است.  
 
وی ادامه داد: خرید تور باید از دفاتر یا شرکت های مربوطه انجام شود و دفاتر یا شرکت های بدون مجوز از جمله دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرت هوایی که مجوز فروش بلیط  از سازمان هواپیمایی کشور را دارند و یا دفاتر و شرکت های زیارتی که مجوز سازمان حج و زیارت برای اعزام افراد به سفرهای زیارتی عراق، عربستان و سوریه را دارند نمی توانند نسبت به فروش تورهای گردشگری داخلی و خارجی به سایر کشورها اقدام کنند که در صورت تخلف با آنان برخورد قانونی می شود.
 
وی اضافه کرد: برخی از افراد به دلیل ناآگاهی اقدام به خرید تور سفرهای ارزان قیمت از افراد ناشناس در فضاهای مجازی می کنند که با سوء استفاده های مالی و کلاهبرداری مواجه می شوند.
 
 
گفتنی است، علاقه مندان سفر به استان فارس می توانند از طریق مراجعه به کانال تلگرام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به آدرس @farschtonews از لیست دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز از این اداره آگاه و یا با شماره تلفن 322244067 تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار