یکی از کارکنان بسیجی شرکت ملی حفاری ایران موفق شد
یکی از کارکنان بسیجی شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید هیدروژن از طریق الکترولیز آب شد
کد خبر: ۳۶۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 18 January 2017
 امیر کرملاچعب عضو واحد علمی و پژوهشی پایگاه مقاومت بسیج شرکت درباره ساخت این دستگاه توضیح داد: دستگاه تولید هیدروژن از طریق الکترولیز آب در سازمان ثبت اختراعات به ثبت رسیده و تاییدیه دانشگاه شهید چمران  و دانشگاه آزاد اسلامی اهواز را دارد.

وی با بیان اینکه ساخت  این دستگاه نسبت به انواع مشابه خارجی از نظر هزینه ارزانتر و از نظر کیفیت و حجم تولید، برتری  دارد، گفت: در طراحی و ساخت این دستگاه نکاتی لحاظ شده است که استفاده از آن را به نحو قابل توجهی با صرفه می نماید.

کرملاچعب از نکات قابل توجه در ساخت این دستگاه به استفاده از الکترودهای ارزان قیمت و قابل دسترس اشاره کرد و افزود: این دستگاه ظرفیت تولید روزانه حدود پنج متر مکعب گاز هیدروژن را دارد که به عنوان سوخت در خودروها و سیستم های گرمایشی واحدهای مسکونی قابل استفاده است.

عضو واحد علمی و پژوهشی پایگاه مقاومت بسیج شرکت، اظهار کرد: هیدروژن در ردیف سوخت های پاک و تجدید پذیر محسوب می شود و کاملا بی خطر و با طبیعت سازگار است.

وی یادآور شد: درباره ساخت این دستگاه با سازمان انرژی های نو (تجدید پذیر) مذاکراتی صورت گرفته و از این سازمان انتظار همکاری دارد.  

کرملاچعب همچنین به  طراحی و ساخت مجموعه تولید سوخت های گیاهی اشاره کرد و گفت: به موازات طرح پیش گفته ساخت این مجموعه را نیز پیگیری و موفق به ابداع آن گردیده است.

عضو واحد علمی و پژوهشی پایگاه مقاومت بسیج شرکت افزود: حجم بالایی از این فرآورده تولید و پس از تایید کارشناسان مربوط در سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده در شبکه حمل و نقل تحویل سازمان های اتوبوسرانی چند شهر گردیده است.

کرملاچعب گفت: از ویژگی های این سوخت که به همراه نفت و گاز (گازوئیل) مورد استفاده قرار می گیرد کاهش مصرف و  کم کردن آلاینده های زیست محطیی  است.

این بسیجی مبتکر توضیح داد: تولید این سوخت همچنین موجب ایجاد فرصت های شغلی به طور مستقیم و غیر مستقیم شده است.

وی از مدیریت ارشد شرکت و فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج ملی حفاری که در تشویق و به نتیجه رسیدن این ابداعات همکاری داشته اند، قدردانی کرد. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار