عضو شورای اسلامی شهر مشهد در دوازدهمین نشست به صرف یک تجربه مطرح کرد:
عضو شورای اسلامی شهر مشهد، آمادگی جوانان برای مدیریت جهادی را یک الزام دانست و گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد را بستری مناسب برای این مهم قلمداد کرد.
کد خبر: ۳۶۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 19 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از روابط عمومی گروه مشاوران جوان مشهد، محسن انتظاری هروی در دوازدهمین نشست از سلسله نشست‌های به صرف یک تجربه که با حضور مشاوران جوان در تالار قدیم شورا برگزار شد، گفت : آموختن اصول مدیریتی است که می‌تواند جوانان را برای آنچه  نقش‌آفرینی موثر در مدیریت شهری آماده کند،که  این اصول ، که در 
برنامه‌های گروه مشاوران جوان وجود دارد.

وی با اشاره به لزوم حفظ شادابی ساختارهای سازمانی افزود:  یکی از مسایلی که باید در ساختارهای سازمانی مورد توجه قرار بگیرد، حفظ شادابی اداری است. مادامی که شادابی سازمان مورد هدف قرار گیرد، کرامت ارباب رجوع و مردم زیر سوال می‌رود و کارمندان نمی‌توانند به وظایف خود به خوبی عمل نمایند.

این مقام مسوول پیرامون مدیریت جهادی و الزامات آن نیز خاطرنشان کرد: در مدیریت جهادی، زمان و امکانات صرف خدمت به مردم می‌شود و از مسایل حاشیه‌ای نیز دوری به عمل می‌آید. در چنین بستری است که می‌توان شاهد خودشکوفایی مردم و مسوولان در کنار یکدیگر بود.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به نقش سازمان‌های نامرئی در ساختارهای اداری تاکید کرد: در هر ساختاری، سازمانی نامرئی وجود دارد که می‌تواند مدیر جهادی را از کار خالصانه بازدارد. در چنین شرایطی لازم است که آن مدیر، در جلب مشارکت‌ها ورود قاطعانه‌ای داشته باشد و نگذارد که آن سازمان نامرئی به اهداف خود برسد.

رییس سابق شورای اسلامی شهر مشهد، تحمل در برابر سختی‌ها و مشکلات را از دیگر ابعاد مدیریت جهادی دانست و افزود: مدیریت جهادی و کار در این عرصه، سختی‌ها و مشکلاتی را به همراه دارد. لذا جوانی در این مسیر موفق است که از سختی‌ها نهراسد.

انتظاری هروی کسب روزی حلال را از دیگر آثار مدیریت جهادی دانست و گفت: کسی که به امر مدیریت جهادی مبادرت می ورزد، به دنبال کسب روزی حلال است و معتقد است که همین روزی حلال، هر چند اندک می‌تواند نیازهای مالی اش را برطرف کند.

وی ادامه داد: در مدیریت جهادی انقلابی، هیچ‌گاه منافع مالی هدف ما نبوده است؛ بلکه کسب رضای حق به عنوان هدف ما در نظر گرفته می‌شد و خدواند نیز روزی ما را به نحو احسن می‌رساند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در زمینه سازمان‌های مردم‌نهاد نیز اظهار کرد: برخی از افراد، اقدام به تاسیس سازمان‌های مردم نهاد می‌کنند تا به ارائه خدمت برای مردم بپردازند اما چند قدم جلوتر با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شوند. این سازمان‌ها برای کسب منابع مالی مورد نیازشان به سوی فعالیت‌های اقتصادی می‌روند و گاه آنقدر غرق در این فعالیت‌ها می‌شوند که مردم‌ نهاد بودن خود را از خاطر می‌برند.

انتظاری هروی ادامه داد: این سازمان‌های مردم نهاد بدانند که از خاطر بردن هدف خدمت به مردم، می‌تواند مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد و سبب مشاهده ناخالصی‌هایی در ساختارهای سازمانی آنان شود.

وی در پایان، تکیه صرف جوانان به تحصیلات را نیز امری نادرست دانست و عنوان کرد: جوانان تنها به تحصیلات و مدرک دانشگاهی خود تکیه نکنند؛ بلکه بدانند این کار و فعالیت جهادی است که می‌تواند منجر به رشد و بالندگی شود و آنان را برای مدیریت شهری آماده سازد.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار