فرمانده نیروی انتظامی مازندران گفت: نیروی انتظامی با شبکه‌های مجازی دارای شاکی خصوصی برخورد می‌کند.
کد خبر: ۳۶۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 18 January 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سرتیپ دوم پاسدار سیدمحمود میرفیضی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای 9 ماهه نیروی انتظامی شهرستان آمل با بیان اینکه پلیس امین جامعه بوده و همه از پلیس انتظار دارند که پاسخگوی مطالبات جامعه باشند و پلیس نیز موظف است تا خادم همه مردم باشد اظهار داشت: به منظور و توجه بر مطالبات مردم و بدنبال امنیت و آرامش مردم در استان نیروی انظامی در اجرای طرح‌هایی به نام ظفر در سطح شهرستان‌های مازندران است.
 
وی با اشاره به اینکه در شهرستان آمل اجرای طرح ظفر یک شروع شده است و ماموران انتظامی در قالب تیم‌هایی به اجرای ماموریت‌هایی در سطح شهرستان پرداختند، افزود: ماموران این شهرستان در این طرح ظفر نتایج خوبی را بدست آوردند و طی 24 ساعت در زمینه قاچاق توانستند یک میلیارد و 500 میلیون تومان کالای قاچاق ضبط کنند.
 
میرفیضی ادامه داد: در اجرای طرح نو طی 24 ساعت در حوزه اعتیاد و خرده‌فروش‌ها که از خواسته‌های مردم و نکات مهم پلیس است به دستگیری 13 خرده فروش و 25 معتاد و عامل فروش به موادمخدر پرداختند و حدود 13 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط کردند.
 
فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه در حوزه سرقت نیز افرادهای تحت تعقیب دستگیر شدند و چند نفر از ارازل و اوباش که بدنبال آغاز فعالیت‌هایی در سطح شهرستان بودند شناسایی و دستگیر شدند، بیان کرد: اجرای این علمیات‌ها در امر امنیت و آرامش تاثیر بسزایی دارد و آن چیزی که مردم به عنوان آرامش بدنبال آن هستند از سوی پلیس در در دستور کار نیروی انتظامی قرار می‌گیرد.
 
وی با اشاره به ساماندهی شبکه‌های مجازی و اجتماعی عنوان کرد: در امر فضای مجازی مقداری موضوع را پیچاندند با توجه به اینکه بسیاری از جرائمی که در کف خیابان اتفاق می‌افتاد اکنون در فضای مجازی رفته و در گذشته اگر یک متهم با یک شاکی داشتیم اکنون یک متهم با صد تا شاکی داریم و این به گستردگی کار پلیس خواهد شد.
 
میرفیضی مهمترین موضوع جهت اقدام از سوی نیروی انتظامی آگاه سازی مردم با اجرای طرح پیشگیری مطرح کرد و گفت: در این حوزه اجرای طرح مقابله است که تاکنون اقداماتی در سطح شهرستان در زمینه پیشگیری به ویژه با هماهنگی‌های لازم با صداوسیما مرکز استان و سطح کشور انجام شده و از طریق کارشناسان برنامه‌ای تهیه شده است.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استفاده بیش از 60 درصد از افراد جامعه در فضای مجازی فعالیت دارند جوانان هستند و بالای 28 میلیون نفر از جمعیت کشور از این فضا استفاده می‌برند باید ساماندهی لازم انجام شود اگر چه از سوی نیروی انتظامی اقدامات برخوردی یا مقابله‌ای در دستور کار است.
 
فرمانده انتظامی مازندران گفت: بیش از 60 درصد از جرائم در زمینه مالی است که باید اقدامات لازم برای پیشگیری انجام داد و حدود 80 درصد از پرونده‌های استان کشف شده اما حدود 30 تا 35 درصد از افزایش جرایم را در زمینه فضای مجازی داریم.
 
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از این شبکه‌ها یکسری از سازمان‌های متولی امر هستند و باید به آن کارها بپردازند در کنار اینکه نیروی انتظامی طبق قوانین مشخص شده برای آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهد.
 
میرفیضی خاطرنشان کرد: پلیس در زمینه‌های مالی، حیثیتی و حرمت از سوی مردم در شبکه‌های مجازی شاکی داشته باشد، شناسایی و پیگیری لازم را لحاظ می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار