در فاصله حدود یک هفته تا اوج گرفتن سیمرغ سی و پنجم و آغاز مهمترین رویداد سینمایی ایران پای صحبت دبیر و مدیران این جشنواره نشستیم.
کد خبر: ۳۶۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 18 January 2017
به گزارش تابناک : سیمرغ سی و پنجم امسال سه روز زودتر از سال های گذشته در آسمان سینمای ایران به پرواز در می آید. مراسم افتتاحیه سی و پنجمین بهار سینما 9 بهمن در برج میلاد برگزار می شود و فیلم های حاضر در آن از 10 بهمن برای منتقدان و اهالی رسانه و از 11 بهمن برای مردم به نمایش در می آید.
محمد حیدری دبیر این جشنواره در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: امسال سعی کرده ایم در سبد سینمایی جشنواره انواع سبک ها و موضوعات اعم از اجتماعی، سیاسی، انقلابی، کمدی و... را بگنجانیم.
وی افزود: در این دوره 17 کارگردان فیلم اولی و فیلم دومی حضور دارند و 6 کارگردان بانو هنرنمایی کرده اند.
البته امسال چینش و عملکرد هیئت انتخاب با انتقاداتی رو به رو بود و دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در این باره گفت: هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر قوانین خاص خود را دارد. باید در این هیئت سه نفر از اعضای صدور پروانه نمایش حضور داشته باشند که یکی از این ها حتماً یک شخصیت حقوقی است. در این دوره از سینماگران صاحب نام
هم استفاده کردیم و باید منتظر بمانیم تا 44 فیلم بخش های مسابقه و چشم انداز سینمای ایران بیرون بیاید سپس قضاوت کنیم.
حیدری درباره آغاز بلیت فروشی و قیمت بلیت های این دوره افزود: پیش فروش بلیت های فیلم های این دوره از اول بهمن در سایت سینوگرام آغاز می شود و در این دوره شرایط و تخفیف های ویژه ای داریم که در نشست خبری اعلام می کنیم.
وی درباره معرفی و آغاز به کار هیئت داوران گفت: اعضای این هیئت در روزهای ابتدایی بهمن معرفی می شوند و از 6 یا 7 بهمن کار خود را آغاز می کنند.
طبق اخبار اعلام شده امسال سینماهای با کیفیت تر و بیشتری برای میزبانی مردم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده است.
محمدرضا فرجی مدیر امور سینماهای این جشنواره به ما گفت: امسال 9 هزار صندلی سینما در نقاط مختلف در نظر گرفته شده است و سعی کرده ایم سینما هایی را انتخاب کنیم که از نظر رفت و آمد برای مخاطبان جشنواره مشکلی پیش نیاید.
سیمرغ سی و پنجم تصمیم دارد افزون بر تهران؛ در 30 مرکز استان به پرواز درآید و با نمایش20 فیلم مخاطبان جشنواره فیلم فجر را مهمان خود کند.
بابک رضایی مدیر بخش استان های این جشنواره به ما گفت: بلیت فروشی بخش شهرستان ها از 4 بهمن آغاز می شود و بلیت ها در 2 بسته 10 تایی به مخاطبان داده می شود.
وی افزود: برای دومین بار در تاریخ جشنواره فیلم فجر است که 30 مرکز استان درگیر جشنواره می شوند که این اتفاق را به فال نیک می گیریم.
امسال نیز مثل دوره گذشته برج میلاد میزبان منتقدان و رسانه های گروهی است و پردیس ملت میزبان اصلی مردم به حساب می آید.


منبع : خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: تابناک ، استانها ، سیمرغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار