رئیس کمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورت تصویب طرح پیشنهادی، زمین رایگان برای ساخت مسکن زنان سرپرست خانوار در اختیار خیرین قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 18 January 2017
تابناک فارس به نقل از زهرا یقطین اظهار داشت: تنها راهی که برای ارتقای سطح زنان سرپرست خانوار با توجه به فقر مالی و سختی گذران معیشت آنان وجود دارد کار فرهنگی در زمینه ارتقای فرهنگی و توانمندسازی آنان است تا بتوانند با نگاه جدید به گذران زندگی بنگرند.

کارشناس امور خانواده دفتر بانوان خانواده استانداری فارس افزود: این زنان وارد شرایطی از زندگی شده‌اند که سرپرست ندارند و خودشان باید زندگی خود را مدیریت کنند و از این نظر نباید نگاه سنتی و تکیه‌گاهی به معیشت خود داشته و این تغییر نگاه باید با اقدامات دستگاه‌های فرهنگی در راستای حمایت معنوی از این زنان محقق شود و شهرداری هم در این راستا وظیفه دارد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که شورا و شهرداری می‌توانند از طریق آن به زنان بدسرپرست یا سرپرست خانوار کمک کنند ایجاد زمینه برگزاری نمایشگاه‌های موقت برای ارائه هنرها و کارآفرینی و اشتغال و ایجاد درآمدی است که از این طریق حاصل می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز افزود: شهرداری غرفه‌هایی را در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های کارآفرینی و اشتغال به صورت رایگان در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌دهد.

یقطین یادآور شد: بیشتر این افراد مهارتی هم ندارند که بتوانند کارآفرینی یا اشتغالی راه‌اندازی کنند و از این نظر شورای شهر مصوب کرده زنانی که سرپرست خانوار یا زیر پوشش امداد هستند با تخفیف بسیار خوبی بتوانند در کلاس‌های مهارتی فرهنگسراها شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما با کمیته امداد و بهزیستی هم نشست‌های کاری مشترک در راستای ارتقای فرهنگی و ارائه خدمات مشاوره‌ای داشته‌ایم اما واقعیت این است که این زنان زندگی سختی را می‌گذرانند به ویژه مشکل اصلی اینها مسکن است و در جلسه گردهمایی تشکل‌های غیر دولتی، خیرین اعلام کردند اگر زمین‌های رایگانی در اختیار آنان قرار گیرد می‌توانند مسکن‌های مناسب و ارزان‌قیمت یا رایگان را در اختیار زنان فاقد سرپرست قرار دهند که این موضوع برای ما در شورا این انگیزه را ایجاد کرد تا همان طور که زمین‌هایی را برای ساخت حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی و مساجد در اختیار قرار می‌دهیم برای زنان سرپرست خانوار نیز طرحی را در شورا مصوب کنیم.

یقطین متذکر شد: توجه به این زنان نیز ارجی کمتر از امور دیگر ندارد و می‌تواند مانع بروز بسیاری آسیب‌ها شود که اگر این موضوع در شورا به تصویب برسد زمین‌هایی برای ساخت منازل ارزان‌قیمت در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار