مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین مطرح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: از پنج زیرساخت مهم و حساس در این استان، سه زیرساخت در شهرستان آبیک قرار دارد.
کد خبر: ۳۶۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲ 18 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، محمد افشار ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل ویژگی‌هایی که نظام جمهوری اسلامی دارد نخستین تهدیدها علیه انقلاب، تهدیدهای نظامی بود که در شکل‌های مختلف رخ می‌داد اما در سال‌های اخیر ماهیت و شکل تهدیدها تغییر یافته است.

وی عمده تهدیدهای سال‌های اخیر کشور به ویژه پس از برجام را در حوزه سایبری و بیولوژیک دانست و افزود: طبق برآورد کارشناسان نظامی، تهدیدهای نظامی در انتهای صف تهدیدهای دشمنان قرار دارد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین ادامه داد: طبیعی است مهاجمات در قالب تهدیدهای بیولوژیک و سایبری با شدت و حدت بین کشورها صورت می‌گیرد که طی یک سال اخیر، حملات سایبری روسیه در انتخابات آمریکا خود را نشان داد و سرقت اطلاعاتی سبب شکست دموکرات‌ها شد.

افشار اضافه کرد: طی چهار سال اخیر، تهدیدهای سایبری علیه کشور به شکل‌های مختلف صورت گرفته که عربستان هم به صف کشورهای تهدیدکننده نظام افزوده شده که در برابر این کشور، تهدیدهای پدافند عامل و غیرعامل انجام می‌شود.

وی ایران اسلامی را جزو 10 کشور برتر دنیا در حوزه سایبری ذکر و تصریح کرد: در این حوزه مقابله مناسبی از سوی نظام اسلامی صورت گرفته است، به ویژه در حمله آمریکا به تأسیسات اتمی کشور، هوشیاری مسؤولان افزایش یافت و می‌توانیم بگوییم موفق عمل کرده‌ایم.

این مسؤول افزود: در حوزه بیولوژیک در کشور 6 موضوع انسان، حیوانات، گیاهان، محیط زیست، آب و غذا مطرح بوده که هدف دشمنان از تهدیدهای بیولوژیکی، نابودی انسان‌ها و ضربه اقتصادی در حوزه دامی و گیاهی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین، شهرستان آبیک را استراتژیک‌ترین حوزه‌های پدافند غیرعامل این استان دانست و ادامه داد: از پنج زیرساخت مهم و حساس در استان قزوین، سه زیرساخت در شهرستان آبیک قرار دارد.

افشار اضافه کرد: طبق ابلاغیه جدید استاندار قزوین مبنی بر صدور احکام جداگانه، فرمانداران شهرستان‌های استان به عنوان رئیس کمیته‌های پدافند غیرعامل شهرستان‌ها تعیین شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 وظیفه برای رؤسای کمیته‌های پدافند غیرعامل شهرستان‌ها تعریف شده که می‌توان به شناسایی و طبقه‌بندی نقاط آسیب‌پذیر، اولویت‌بندی مراکز مهم، تهیه برآورد تهدیدها، بررسی طرح‌های پدافند غیرعامل و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل اشاره کرد.

این مسوول بیان کرد: در استان قزوین دو قرارگاه زیستی و سایبری وجود دارد که تهدیدهای استان در این قرارگاه‌ها رصد و پایش شده و مورد نظارت قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار