رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:
با انجام اقدامات، شاخص های ایمنی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج در سال عمرانی گذشته و 6 ماه اول سال جاری ارتقا یافت.
کد خبر: ۳۶۳۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 19 January 2017
با انجام اقدامات، شاخص های ایمنی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج  در سال عمرانی گذشته و 6 ماه اول سال جاری ارتقا یافت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج با اعلام این خبر گفت: با توجه به نرخ بالای میزان تصادفات در کشور و بر اساس گزارش کارشناسان که میزان خسارت ناشی از تصادفات را معادل 7 درصد تولید ناخالص ملی عنوان کرده اند، در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج با انجام برخی اقدامات مهم و ارتقای شاخص های ایمنی از بروز بخشی از مشکلات جلوگیری شده است.
«هومن وکیلی» با اشاره به این که این عملیات برای ارتقای ایمنی محورها با همکاری و مساعدت مدیر کل راهداری استان انجام شده است، افزود: راهداران در این شهرستان در 2 بخش مرکزی و خبوشان در 372 کیلومتر راه مواصلاتی مشغول به خدمت هستند.
وی اظهار داشت: در بزرگراه آسیایی به مساحت 3 هزار و 400 متر مربع اقدام به برش آسفالت و لکه گیری شده است.
وی افزود: در محورهای خاکی روستایی حوزه استحفاظی این شهرستان نیز به طول 180 کیلومتر عملیات تسطیح، تیغ زنی، لایروبی، آبروها و پل ها انجام شده است که پس از تخصیص اعتبارات بحران شاهد تکمیل در حوزه بهسازی مسیر سیلاب ها خواهیم بود.
وی بیان داشت: احداث ابنیه فنی، اصلاح پیچ ها، شن ریزی و پخش یک لایه تونان، تسطیح و تراکم محور روستای سوگتلی به طول 5 کیلومتر یکی دیگر از فعالیت های این حوزه برای ارتقای  شاخص های ایمنی است.
وی ابراز کرد: عملیات سفت کاری پروژه راهدارخانه مرکزی فاروج با زیربنای هزار و 280 متر مربع و با هزینه اولیه 6000 میلیون ریال در سال 95 به اتمام رسیده و همچنین راهدارخانه روستای باش محله این شهرستان با زیربنای 120 متر مربع و هزینه 700 میلیون ریال احداث و تکمیل شده است.
وی با اشاره به اجرای خط کشی محورهای آسفالت شده حوزه استحفاظی این شهرستان به طول 150 کیلومتر تصریح کرد:24  پل در محور  فاروج - شیروان  ترمیم و احداث شده است.وی اقدامات دیگر را در راستای ارتقای شاخص های ایمنی در تامین و احیای روشنایی بزرگراه آسیایی به طول 5 کیلومتر، نصب چراغ چشمک زن در تقاطع ورودی روستاها، ترمیم، تسطیح و بازگشایی محورهای تخریب شده بر اثر بارندگی و سیل های ابتدای سال و نصب و اجرای گاردریل در نقاط پرخطر برشمرد و اعلام کرد: 350 گاردریل آسیب دیده در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان برای افزایش ایمنی تعویض شدند.«وکیلی» ادامه داد: 5 مورد از پیچ های خطرناک و دارای دید کم در محور روستاهای پیره و پسکن این شهرستان تعریض و ترانشه برداری شد.وی احداث لاین تندرو و کندرو، آسفالت و خط کشی دور برگردان انتهای حوزه محور آسیایی فاروج - قوچان در سال آینده و اجرای روکش آسفالت محورهای روستایی چری، تیتکانلو و مایوان به طول 35 کیلومتر در سال 95 با مبلغ قرارداد 1500 میلیون ریال را از اقدامات مهم دیگر برای ارتقای شاخص های ایمنی دانست.وی اعلام کرد: با نوسازی در برخی ماشین آلات و همچنین دپوی کافی شن و نمک در سوله ذخیره مصالح هیچ گونه مشکلی در ارائه خدمات راهداری زمستانی وجود ندارد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار