امام جمعه شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری بر جمع‌آوری آثار شهدای استان تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری آثار شهدای استان باید به عنوان یک کار مستمر پیگیری شود و در موزه‌ای قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 19 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام محمدعلی نكونام در شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به در پیش بودن دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: دهه فجر انفجار نور است و این نورانیت و تابندگی باید در عملکرد و حرف‌های ما نشان داده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اگر در فضای نورانی دهه فجر ظلمت دمیده شود و تاریکی در اذهان عمومی جلوه گری کند، نورانیت دچار خدشه می‌شود، افزود: باید توجه داشته باشیم که در این فضای نورانی ظلمت آفرین نباشیم و این به عملکرد و مواضع ما بستگی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به سوره فرقان و بیان ویژگی‌های درون جمعی یک جامعه ایمانی، اظهار کرد: یکی از این ویژگی‌ها صلابت همه‌جانبه است که با جامعه ایمانی با درون جمعی به دنبال یک هدف حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: یادمان نرود انقلاب اسلامی ایران به برکت امام و شهدا و جهاد مردم شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه ذات دنیا ظلمت است مگر ما با اعمالمان آن را تبدیل به نور کنیم، ادامه داد: امام علی(ع) در خطبه 59 نهج‌البلاغه می‌فرماید: «اگر دنیا برای خداوند ارزش داشت آن را به دشمنان نمی‌داد.»

امام‌جمعه شهرکرد اظهار کرد: نورانیت دهه فجر از نور ایمان، فرهنگ، معنویت و پاکی‌هاست که دغدغه امروز این است.

وی با تأکید بر اینکه همه دغدغه ما این است که این فرهنگ و حیثیت‌ها و ارزش‌های والای انسانی مخدوش نشود، گفت: ارتباط‌های سالم اخلاقی، تعامل‌های انسانی، بنده خدا بودن و بنده شیاطین نشدن، بندگی خدا کردن و بندگی مستکبران نکردن ارزش‌های ماست و نباید مخدوش شوند.

حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: در همه مسائل سنجش باید مطابق با ارزش‌ها باشد مبادا در گرو اقبال به چهره‌ها باشد.

وی با بیان اینکه اگر جنایی به آیت‌الله هاشمی نگاه کنیم به ایشان جفا کرده‌ایم، اظهار کرد: برخی‌ها انتقاد را جفا می‌نامند که درست نیست و اگر انتقادها درست باشد اثرگذار است.

امام‌جمعه شهرکرد همه را به رعایت اعتدال توصیه کرد و ادامه داد: اعتدال را درست معنا کنیم و آن را به معنای واقعی بشناسیم و قربانی افکار گروهی و جناحی نشویم.

وی بر جمع‌آوری آثار شهدای استان تأکید کرد و گفت: جمع‌آوری آثار شهدای استان باید به عنوان یک کار مستمر پیگیری شود و در موزه‌ای قرار گیرد.

حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به برگزاری مجالس باسلامت کامل در دانشگاه‌های استان، تصریح کرد: گاهی از دانشگاه‌های استان گزارش‌هایی می‌رسد که متأسفانه در شان دانشگاه نیست و دست‌های پشت پرده‌ای به دنبال آلوده کردن دانشگاه‌ها هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار