کرمانشاه تا لحظاتی دیگر شاهد آغاز بزرگترین رویداد بین المللی فرهنگی در تاریخ خود خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 19 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کمیته اطلاع رسانی اولین جشنواره بین المللی اقوام، اولین جشنواره بین المللی اقوام از امروز( 30 دی ماه) و تا لحظاتی دیگر با حضور اقوام مختلف ایرانی و نیز گروه‌هایی از اقوام کشورهای هند و عراق در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

 این جشنواره تا سوم بهمن ماه ادامه داشته و گروه های هنری اقوام در سه بخش آواها و نغمه‌ها، نمایش های آیینی و نمایشگاه لباس در این جشنواره هنرنمایی می کنند.

در بخش آواها و نماهای آیینی، 23 گروه شرکت خواهند داشت که از این تعداد هشت گروه از اقوام مختلف ایرانی، دو گروه از کشورهای هند و عراق و 13 گروه نیز از استان کرمانشاه هستند.

 در بخش نمایش‌های آیینی نیز این جشنواره میزبان 14 گروه نمایشی است که 8 گروه از اقوام مختلف ایرانی و شش گروه از استان کرمانشاه در آن شرکت دارند.

همچنین در این جشنواره 12 استان در بخش نمایشگاه لباس اقوام و صنایع دستی حضور دارند.

علاوه بر بخش‌های مختلف جشنواره، نشست های تخصصی نیز با موضوع "بررسی فرهنگ و هنر اقوام" با حضور اساتید و کارشناسان برجسته در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

همچنین نمایش عکس و گرافیک اقوام نیز به همت انجمن عکاسان و گرافیک استان در حاشیه این جشنواره برپا میشود.

آیین افتتاحیه جشنواره 30 دی ماه ساعت 10 صبح در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار میشود و پیش از آن، مسئولین و هنرمندان با حضور بر سر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، با اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام می کنند.
مراسم اختتامیه این جشنواره نیز با حضور مسئولین کشوری و استانی ساعت 15 سوم بهمن ماه در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

در این مراسم در کنار اجرای باشکوه تنبور نوازی گروه 110 نفره تنبورنوازان "مستور"، برای اولین بار نشان "فرهنگ و هنر" کرمانشاه به شوالیه آواز ایران استاد شهرام ناظری و حمیدرضا نعیمی استاد پیشکسوت عرصه هنر اهدا میشود.
اولین جشنواره بین المللی اقوام 30 دی تا سوم بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تالار انتظار کرمانشاه برگزار می شود.

موسسه فرهنگی و هنری " شکوه انقلاب " مجری برگزاری این جشنواره است و بازدید از بخش های مختلف آن برای عموم و علاقمندان آزاد و رایگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار