آیین صلح و سازش میان اعضای 2 خانواده از ایل شوهان و ریزوند که بخاطر وقوع یک فقره قتل از چند سال پیش مشکلاتی با یکدیگر داشتند، عصر چهارشنبه در مسجد النبی منطقه هانیوان شهر ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 19 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: هیات صلح و سازش شورای حل اختلاف استان با همراهی بزرگان، معتمدان، ریش سفیدان، روحانیت و فرماندار شهرستان سیروان رایزنی های گسترده ای را برای ایجاد صلح و سازش میان خانواده های احمدی از طایفه ریزوند و بلوچی از طایفه شوهان انجام داد تا نسبت به برقراری صلح و سازش بین این 2 خانواده که به دلیل وقوع یک فقره قتل دچار اختلاف شده بودند، برقرار کند.
 
علی اکرم داودی نیا افزود: پرونده این قتل که سال های گذشته رخ داد پس از صدور رای به دیوان عالی کشور ارسال شد ولی در آنجا رای قتل عمد نقض و به شبه عمد تغییر پیدا کرد.
وی یادآور شد : پس از ارجاع پرونده به دادگاه و پس از صدور رای در مرحله اجرا با پادر میانی بزرگان و ریش سفیدان 2 طایفه امروز در این مراسم میان این خانواده ها صلح و سازش برقرار شد.
 
داودی نیا تاکید کرد: ایجاد صلح و سازش همواره مورد توجه و تاکید دین اسلام بوده و فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف نیز در همین راستا ست تا دعاوی میان مردم بدون مراجعه به محاکم قضایی حل و فصل شود.
 
سرپرست شوراهای حل اختلاف استان ایلام گفت: جلوگیری از بروز نزاع و درگیری احتمالی در آینده و آثار اجتماعی همچون جلوگیری از کوچ کردن خانواده های درگیر از مهمترین اهداف ترویج سنت حسنه صلح و سازش است.
 
داودی نیا اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون موفق به اجرای صلح و سازش در سه فقره قتل بدون سبق تصمیم و اتفاقی شده ایم و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم سه مورد دیگر را نیز به سازش ختم کنیم.
 
وی با اشاره به وجود 64 پرونده قتل اتفاقی و بدون سبق تصمیم در استان افزود: بدل این پرونده ها را از دادسرا مطالبه کرده ایم و امیدواریم با توجه به اینکه این موارد با امنیت عمومی در ارتباط نیستند بتوانیم از ظرفیت بزرگان ایلات و طوایف برای برقراری صلح و سازش در این پرونده ها بهره بگیریم
 
خانواده مقتول با بخشیدن مبلغ 900 میلیون ریال دیه، آن را برای کمک به نیازمندان و تعمیر مسجد روستای خود اختصاص دادند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: صلح ، ایل ، تابناک ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار