به گزارش تابناک از قزوین، خیرالله رحمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه استان قزوین مجری پروژه ارزشیابی از کتابهای نونگاشت فیزیک و علوم آزمایشگاهی پایه دهم شد، اظهار داشت: به منظور نقد و بررسی کتب مذکور با هدف شناسایی و احصا مشکلات کتاب در هنگام اجرا، پنج گروه کانونی تشکیل شد.
وی افزود: این گروهها شامل دبیران مجرب، مدرسان استانی، سرگروههای آموزشی دروس مربوطه، مسؤولان کمیته راهبری دروس و اساتید و مدرسان دانشگاه هستند که طی نشستهای تخصص با استفاده از شاخصهای موجود به نقد و بررسی کتب از منظر ساختار و محتوا، یادگیرنده، شرایط اجرا و شاخصهای هنری و زیباشناسی میپردازند.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی ادارهکل آموزش و پرورش قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه موفق این استان در اعتبارسنجی کتب نونگاشت، انتظار میرود با همکاری گروههای کانونی تمام مشکلات کتب از منظر محتوا و ساختار و اجرا، استخراج و برای سال آینده کتاب با ویژگیهای مطلوب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
رحمانی تصریح کرد: اجرای آزمایشی یک ساله کتب نونگاشت را فرصتی برای بهسازی آن از هر نظر است، در این کارگروه تخصصی حدود 60 دبیر، مدرس و سرگروه آموزشی حضور فعال دارند.