نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که متاسفانه ادبیات رییس جمهور در مواجهه با منتقدان به هیچ وجه شایسته و زیبنده جایگاه ایشان نیست، تصریح کرد: آمار شغل های ایجاد شده ادعایی از سویی دکتر روحانی و دولت با عینک که هیچ حتی با میکروسکوپ و تلسکوپ هم مشاهده نمی شود!
کد خبر: ۳۶۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 19 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور ضمن انتقاد از نوع ادبیات بکار رفته از سوی رییس جمهور در نشست خبری اخیر با رسانه ها به ویژه در رابطه با منتقدان دولت اظهار داشت: گلایه ای جدی از رییس جمهور وجود دارد و آن هم این که گرچه در فرمایشات خویش جامعه و مردم را دعوت به اخلاق و ادب می کنند اما در سخنانشان منتقدان را به باد بدترین و ناپسندترین تعبیرات می گیرند.

وی افزود: از سویی شاهد هستیم که ایشان در شنیدن نقد و انتقاد نسبت به خود و دولت ، کم حوصله هستند و نقدی را نمی پذیرند و حال آن که اعلام می کنند معتقد به نقد و نقادی هستند و این نوع برخورد ما را به یاد آن مثل معروف می اندازد که گویا مرگ فقط برای همسایه خوب است.

دولت اشتباهات صورت گرفته در برجام را جبران کنند 

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: چنین رفتاری در حالی صورت می گیرد که افرادی که بعضاً علیه انقلاب و نظام صحبت می کنند اگر نسبت به آن ها نقد و اعتراضی صورت می گیرد ایشان تاکید می کند که باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم اما اگر علیه خودشان نقدی ابراز شود با کمترین پذیرش هم روبرو نمی شود و این در حالی است که ما در قضیه برجام و مسایل دیگر شاهد اشتباهات متعددی از سوی دولت بوده ایم که باید جبران شود.

وی بیان داشت: حقیقتاً جای طرح این سوال از رییس جمهور است که آیا در میان این همه ابهام و سوالی که از سوی منتقدین مطرح می شود حتی یک مورد هم پیدا نمی شود که رییس جمهور آن را مورد توجه داده و جواب منطقی به آن بدهد؟!

ادبیات رییس جمهور در مواجهه با منتقدان مناسب و زیبنده نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر منتقدین به ویژه نسبت به مسایل اقتصادی با استدلال و دلیل ، نسبت به رییس جمهور و دولت انتقاد منطقی دارند و این ادبیات رییس جمهور مناسب نیست که در نشست خبری در پاسخ به انتقادات بگویند که ازعینکی چیزی استفاده کنید و این طرز بیان یعنی این که ایشان به نوعی نسبت کوری به منتقدان خود می دهد.

وی گفت: متاسفانه آقای روحانی در طول سه سال و نیم گذشته بیش از 50 تعبیر و عبارت نادرست اعم از بی سواد، تازه به دوران رسیده و ... را در مواجهه با منتقدان خود استفاده کرده اند و حال آن که از ایشان که ادعای دولت راستگویان و پاسخگو را دارد انتظار می رود که به صورت منطقی و با ادبیات درستی پاسخ منتقدان و انتظارات مردم را بدهند.

مصادیق و جزییات اشتغالزایی دولت به مردم گفته شود

ذوالنور تصریح کرد: بنده به عنوان مثال یک سوال از ایشان دارم و آن هم این که آقای رییس جمهور همین امسال در ضیافت افطار ماه رمضان اعلام کردند که در طول سه سال از عمر دولت، 2 میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده ایم و امسال هم که اعلام داشتند تاکنون 700 هزار شغل یعنی در مجموع سه میلیون و 100 هزار که اگر بخواهیم به نسبت جمعیت کشور حساب کنیم به طور متوسط در ازای هر یک میلیون نفر 37 هزار شغل ایجاد شده و به عنوان مثال در قم باید حدود 46 هزار شغل در مدت دولت یازدهم ایجاد شده باشد و حال آن که واقعیت این را نشان نمی دهد.

وی افزود: در حال حاضر بزرگترین مرکز صنعتی قم یعنی شهرک شکوهیه تنها با 40 درصد ظرفیت کار می کند و بقیه مراکز عمدتاً تعطیل و نیمه تعطیل هستند و لذا به این ترتیب باید قاعدتاً به جمعیت بیکاران استان قم افزوده شده باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخواست ما از ایشان این است که در رابطه با قم و اشتغال ایجاد شده به مراکز ذیربط در استان بگویند که اجزای این رقم را به مردم اعلام کنند و مثلاً بگویند در فلان نقطه و ناحیه صنعتی قم این تعداد شغل ایجاد شده تا
مردم با مصادیق این اشتغال زایی به صورت مشهود و ملموس آشنا شوند.

انتظار و مطالبه مردم با ادبیات درست و منطقی پاسخ داده شود

وی افزود: به هر حال ما نماینده مردم هستیم و انتظار داریم که به انتقاد و درخواست ما به صورت منطقی و با ادبیات مناسب پاسخ داده شود؛ بنده در همین مدت چندماهه از آغاز مجلس دهم باید بگویم که بیش از 2700 نفر برای شغل به دفتر ما مراجعه کرده و ثبت نام کرده اند و انتظار ما از دولت و شخص آقای رییس جمهور محترم این است که اگر شغلی که ادعا می کنند در کشور ایجاد شده بگویند که مربوط به کدام قسمت هاست.

ذوالنور خاطرنشان کرد: این در حالی است که شغل های ادعایی دولت با عینک که هیچ حتی با میکروسکوپ و تلسکوپ هم دیده نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: از سوی دیگر لازم است که بیان شود این رشد اقتصادی ادعایی از سوی دولت و شخص رییس جمهور با چه آیتم و مولفه هایی ایجاد شده چرا که عمده آن ها از فروش نفت و صدور منابع کانی و معدنی است که همه می دانیم به صرف این ها این میزان رشد اقتصادی برای مردم و جامعه ایجاد نمی شود و مردم باید این رشد را در زندگی خود مشاهده کنند.

کاهش شدید بودجه عمرانی و تناقض در ادعای دولت

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در گذشته بودجه عمرانی کشور بیشتر بود اما متاسفانه در سال جاری به حدود 10 درصد رسیده است، گفت: در کشورهای دنیا به طور معمول، 40 درصد بودجه جاری و 60 درصد عمرانی است و حال آن که در کشور ما این میزان 90به 10 است و تازه تازه وقتی کسر بودجه هم رخ دهد معمولاً از بخش عمرانی کم می شود

وی اظهار داشت: بی شک اگر رییس جمهور محترم به صورت منطقی و با آمار دقیق اعلام کنند که این اشتغالزایی و رشد اقتصادی در کجاها بوده و ما هم توجیه شویم ، حرف و انتقاد خود را نسبت به دولت و شخص ایشان در هر تریبونی پس می گیریم.

ذوالنور افزود: به هر صورت انتظار از ایشان می رود که اگر نقدی در رابطه با عملکرد دولت صورت می گیرد نباید نقادان را به باد تمسخر و توهین بگیرند و بعد ادعا کنند که من دولت راستگویان هستم و در قبال مردم پاسخگو و مشتاق نقد و انتقاد هستم.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار