قهرمان سابق و مربي فعلي كشتي استان قم بار ديگر از سوي فدراسيون كشتي به عنوان يكي از مربيان برتر سال كشتي فرنگي ايران انتخاب شد.
کد خبر: ۳۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 19 January 2017
به گزارش تابناک قم، در یک دهه اخیر که کشتی استان قم به ویژه در رشته فرنگی متحول شده و هر ساله مدال‌ها و افتخارات زیادی را از میادین مختلف داخلی و خارجی به ارمغان می‌آورد، یکی از بهترین‌ و سازنده‌ترین مربیان این رشته روح‌الله میکائیلی بوده است.

میکائیلی قهرمان سابق و سرمربی فعلی تیم‌های رده‌های سنی مختلف کشتی استان قم است که با تجارب کسب شده از حضور در رقابت‌های کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی در سال‌های اخیر کشتی‌گیران نخبه و مستعد زیادی را پرورش و به سطح اول کشتی ایران معرفی کرده است.

سال‌ها حضور میکائیلی در میادین داخلی و برون‌مرزی کشتی فرنگی

این چهره شاخص سال‌های نه‌چندان دور عرصه قهرمانی کشتی قم و مربی فعلی کشتی فرنگی قم و ایران چند سال متوالی است که از سوی فدراسیون کشتی به دلیل معرفی نخبه‌های این رشته و موفقیت در سطوح مختلف به عنوان یکی از مربیان برتر کشتی فرنگی ایران معرفی می‌شود.

در واقع روح‌الله میکائیلی چهره موفق سال‌های نه‌چندان دور کشتی قم و کشورمان است که سال‌ها تجربه حضور در میادین داخلی و برون‌مرزی کشتی فرنگی را دارد و بعد از سال 1392 که مربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران شد، یک سال بعد مربی تیم ملی جوانان شد و نزدیک به یک دهه است که در کسوت مربی برای تحول در این رشته ورزشی تلاش می‌کند و تاثیر زیادی در پیشرفت کشتی قم داشته است.

افتخارات متعدد میکائیلی در رقابت‌های کشوری، بین‌المللی و آسیایی

این در حالی است که میکائیلی برای کشتی قم از میادین مختلف کشوری، بین‌المللی و آسیایی مدال‌های ارزشمندی کسب کرده و اکنون با سابقه بسیار خوب در کشتی فرنگی ایران، تجربیات گران‌بهایی را که در این عرصه کسب کرده به نسل مستعد و آینده‌دار کشتی ایران انتقال می‌دهد.

در این سال‌ها موضوعی که زمینه تحول در کشتی قم را فراهم کرده، در کنار تلاش‌هایی که تمام عوامل هیأت‌ کشتی انجام می‌دهند و حمایت‌هایی که مسئولین به ویژه در اداره کل ورزش و جوانان و بخش خصوصی داشته‌اند، نتیجه کار خوب مربیان این رشته بوده است.

این در شرایطی است که قم در رشته کشتی هم کشتی‌گیران بسیار خوب و مستعدی دارد و هم اینکه از مربیان بسیار توانمندی در کشتی برخوردار است اما بدون شک اگر این مربیان دلسوز، با دانش و ارزنده نبودند کشتی قم اینگونه در مسیر رشد و پیشرفت حرکت نمی‌کرد.

سابقه مربیگری میکائیلی در تیم‌های ملی کشتی فرنگی

از سوی دیگر حضور مربیان کشتی قم در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی نوجوانان و جوانان ایران و همچنین درخشش کشتی‌گیران قم در رقابت‌های مختلف داخلی و برون‌مرزی این زمینه را فراهم کرده تا اعتماد ویژه‌ای از سوی فدراسیون و دست‌اندرکاران کشتی کشور نسبت به کشتی قم ایجاد شود.

در سال‌های اخیر چهره خوشنام و موفق سال‌های نه‌چندان دور کشتی قم یعنی روح‌الله میکائیلی به عنوان یک مربی پرافتخار بارها در کادر فنی تیم‌های ملی و استان قم حضور داشت و به سبب عملکرد مثبت خود در سال جاری یکی از مربیان سازنده و برتر کشتی‌ کشور لقب گرفت.

مربیان سازنده و برتر یک سال اخیر پس از ارائه گزارش رتبه‌بندی از سوی هیأت‌‌های کشتی سراسر کشور توسط فدراسیون کشتی در حالی معرفی شدند که نام روح‌الله میکائیلی مربی مطرح و نام‌آشنای کشتی قم نیز به عنوان یکی از سه مربی سازنده و برتر سال کشتی کشور معرفی شد.

میکائیلی در سال 1394 به عنوان مربی سرشناس و مطرح کشتی قم در رتبه دوم مربیان سازنده و برتر سال قبل کشتی کشور قرار گرفت و امسال نیز نام وی در بین سه مربی برتر کشتی فرنگی ایران به چشم می‌خورد و این مربی همچنان به سازندگی خود در کشتی ادامه می‌دهد.

حقوق ماهیانه، حق سفر و اعزام به میادین برون‌مرزی پاداش مربیان برتر

مربیان سازنده برتر سال فنی 95 - 94 بر اساس طرح رتبه‌بندی در حالی معرفی شدند که در کنار مربی نام‌دار کشتی قم یعنی روح‌الله میکائیلی، محمدعلی چمیانی از هیأت‌‌ کشتی استان فارس و بهروز حضرتی‌پور از هیأت‌‌ کشتی استان تهران نیز در جمع برترین مربیان سازنده کشتی فرنگی حضور دارند.

به دلیل اینکه فاصله زیادی بین کشتی آزاد قم با کشتی فرنگی وجود دارد، همچون سال‌های گذشته نامی از مربیان کشتی آزاد قم در بین برترین‌ها به چشم نمی‌خورد و در این رشته رسول دهقان‌نژاد از تهران، حسین نقیبی از مازندران و ابراهیم خیرالله‌زاده از تهران به ترتیب مربیان سازنده سال شدند.

با توجه به این انتخاب‌ها، برترین مربیان یک سال اخیر به ترتیب اعزام به تورنمنت‌های برون‌مرزی، ماهانه مبلغ دو میلیون تومان، حق سفر به مدت یک‌سال فنی، دیپلم و تندیس به عنوان پاداش دریافت می‌کنند، نفرات دوم نیز از اعزام به تورنمنت برون‌مرزی، ماهانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان، حق سفر و دیپلم بهره‌مند می‌شوند و نفرات سوم نیز علاوه بر اعزام به تورنمنت برون‌مرزی، ماهانه مبلغ یک میلیون تومان، حق سفر و دیپلم خواهند گرفت.

تقدیر از مربی نمونه کشتی فرنگی قم در جام بین‌المللی تختی

در بین مربیان شاغل در کشتی آزاد اسماعیل پلویی، اکبر فلاح و رسول دهقان‌نژاد از تهران و در کشتی فرنگی بهروز حضرتی‌پور از تهران، روح‌الله میکائیلی از قم و محمدعلی چمیانی از فارس به ترتیب به عنوان مربی سازنده برتر رده‌های سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوانان و نونهالان انتخاب شدند.

در کشتی پهلوانی عزیز واگذاری از مازندران، در کشتی ساحلی منصور مهاجری از زنجان، در کشتی آلیش مردان مهدی عودباشی از کرمانشاه، در گراپلینگ مردان امیرعباس نوری از مازندران، در آلیش زنان مریم‌السادات قدمگاهی از تهران و گراپلینگ زنان اکرم عبدالملکی از کرمانشاه اول شدند و ماهانه مبلغ یک میلیون تومان حق سفر، سه سکه طلا و دیپلم دریافت می‌کنند.

همچنین در مجموع به مربیان سازنده برتر اول تا سوم در کشتی آزاد، فرنگی، سنتی شامل پهلوانی، آلیش، گراپلینگ و ساحلی، تعداد 98 سکه بهار آزادی  اهداء می‌شود و مربیان برگزیده شده، این جوایز را همزمان با رقابت‌های بین المللی جام تختی دریافت خواهند کرد.

در حالی که سی و هفتمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی جام تختی با حضور 26 تیم خارجی و 14 تیم داخلی از صبح روز پنجشبنه هفته جاری سی‌ام دی‌ماه در مشهد مقدس با حضور چهره‌های شاخص در ترکیب تیم‌های خارجی و ایرانی برگزار می‌شود، روح‌الله میکائیلی نیز نماینده مربیان قم در این جام است.

این در شرایطی است که در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی یکی از شاگردان میکائیلی یعنی مهدی ابراهیمی دارنده مدال برنز نوجوانان آسیا در سال 2013 و مدال طلای جوانان آسیا در سال 2016 نیز حضور دارد و در وزن 80 کیلوگرم به روی تشک خواهد رفت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار