استاندار خراسان رضوی:
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه تمرکز رویش در موضوع سینمای دینی است، به نظرم رویش این ظرفیت را دارد که به نقطه کانونی برای ارایه دستاوردهای هنرمندان جهان اسلام تبدیل شود و با گردآوری آثار فاخر سینمای دینی، فیلم‌سازان را به هم‌افزایی هنری بیشتر برساند.
کد خبر: ۳۶۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 19 January 2017
به گزارش تابناک رضوی، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی با بیان مطلب فوق در حاشیه جشنواره رویش در مشهد، گفت: همچنان که مسئولین جشنواره اعلام کردند، امیدواریم سال آینده شاهد برگزاری جشنواره رویش در سطح بین‌المللی باشیم. این خواسته تمام هنرمندان و هنر دوستان خراسان است چرا که هنرمندان جهان اسلام نیازمند مأمنی هستند تا آثار خود را از طریق آن به نمایش بگذارند و رویش این ظرفیت را دارد.  
 
وی در خصوص اهمیت فعالیت‌های هنری در مشهد خاطر نشان کرد: هنر همواره یک از مهمترین عوامل ارتقاء فرهنگی جوامع بوده و یکی از تاثیرگذارترین قالب‌ها برای انتقال مفاهیم و معنا به مردم محسوب می‌شود.  
 
استاندار خراسان رضوی افزود: تلاش مجموعه‌های فرهنگی مشهد همواره بر این بوده که از ظرفیت‌های هنری مشهد در راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه استفاده شود. در این زمینه به نظرم فیلم و سینما یکی از پر مخاطب‌ترین رسانه‌ها هستند که می‌توانند گروه‌های مختلف جامعه را در کنار هم قرار داده و پیام‌های فرهنگی را در سطح گسترده‌ای در جامعه انعکاس دهند.  
 
رشیدیان در خصوص جایگاه جشنواره «رویش» نیز گفت: خوشبختانه مشهد دارای استعدادهای هنری فراوانی در حوزه‌های مختلف است. چهره‌هایی که بعضا در سطح ملی نیز خوش درخشیدند . طبعا با وجود چنین ظرفیتی، ماندگاری و استمرار جشنواره رویش، مشهد را تبدیل به قطب هنری سینمای معنا گرا خواهد کرد.
 
وی افزود: ایجاد فضای مناسب هنری و زمینه‌سازی برای بروز استعدادهای جوان، مهمترین کارکردی است که در این سال‌ها از جشنواره رویش دیده شده و ما امیدواریم رویش همچون گذشته به کشف و پرورش استعدادهای هنری کشور و بالاخص مشهد همت گمارد.
 
استاندار خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد: بازگشت جشنواره رویش به مشهد مقدس درسالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام  نام‌گذاری شده است می‌تواند سرآغازی بر تحولات مثبت فرهنگی و هنری در مشهد باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار