رییس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه از رشد 23 درصدی ماموریت های تصادفی انجام شده توسط این مرکز از ابتدای امسال تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۶۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 19 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، صائب مدرسی روز پنجشنبه در نشستی با حضور پزشکان و کارکنان مرکز فوریت های پزشکی شهرستان های غربی استان کرمانشاه (قصرشیرین، سرپل ذهاب ، کرند غرب، اسلام آبادغرب، گیلانغرب) در قصرشیرین افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر، 10 هزار و 65 ماموریت توسط مرکز فوریت های استان در هنگام وقوع تصادفات انجام شد.
وی اظهارکرد: همچنین در این مدت 22 هزار و 187 ماموریت امدادی از سوی مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه انجام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد رشد داشته است.
وی مجموع ماموریت های مراکز فوریت های استان کرمانشاه را در 9 ماه گذشته 34 هزار و 79 مورد عنوان کرد و گفت: این آمار نسبت به سال قبل نیز 17 درصد رشد داشته است.
رییس مرکز فوریت های پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد که این ماموریت ها توسط 55 پایگاه اورژانس شامل 54 پایگاه شهری و جاده ای و یک پایگاه اورژانس هوایی انجام شده است.
مدرسی ادامه داد: ماموران این مرکز در ماموریت های صورت گرفته با امداد رسانی به موقع به مردم، اقدام های امدادی از جمله درمان در محل حوادث و اعزام به بیمارستان را انجام داده اند.
وی اظهارداشت: تمام پایگاههای شهری و جاده ای استان کرمانشاه به صورت شبانه روز و در سخت ترین شرایط همواره آماده ارایه خدمات به مردم هستند.
وی با بیان اینکه شماره تلفن 115 پل ارتباطی مردم با مرکز فوریت های پزشکی است و در صورت وقوع حادثه ماموران این نهاد در کم ترین زمان ممکن در محل حضور پیدا می کنند، گفت: انتظار می رود مردم اهمیت ماموریت های اورژانس را بیشتر درک کنند و همکاری لازم را با ما داشته باشند.
وی گفت: با توجه به اینکه مرز رسمی خسروی محل تردد زوار به عتبات عالیات است، با دستور استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، در صورت بازگشایی این مرز، تدبیرهای لازم برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در سال 96 در نظر گرفته شده است.
در پایان این نشست، ماموریت حادثه ترافیکی تصادف محور گواور به اسلام آبادغرب که 10 دی امسال بین یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس با یک دستگاه خودروی سواری پراید رخ داد که در نتیجه آن پنج تن مصدوم شدند، به عنوان ماموریت منتخب فوریت های پزشکی استان کرمانشاه در زمینه تصادف انتخاب شد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق و در اختیار داشتن 2 مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی ، بیش از 27 هزار تن جمعیت ساکن دارد.
این شهرستان دارای یک بیمارستان 96 تختخوابی حضرت ابوالفضل (س) است که سال 76 ساخته شد و دارای بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی ، آزمایشگاه ، بخش زنان و زایمان ، سونوگرافی ، رادیوگرافی، اورژانس ، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار