استاندار لرستان:
استان لرستان در بحث ارائه تسهیلات ازدواج شرایط مطلوبی دارد بطوریکه که تاکنون 2 هزار و 220 میلیارد ریال وام ازدواج در این استان پرداخت شده است یعنی حدود 28 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند و 16 هزار نفر در نوبت دریافت هستند
کد خبر: ۳۶۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 20 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک لر ستان؛هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در همایش نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی در سالن همایش های استانداری لرستان افزود: تعداد بانوان مدیر در لرستان 6 نفر است که یک تن از آنها بخشدار و 5 تن دیگر مدیرکل هستند.
وی با بیان اینکه لرستان 45 دهیار بانو دارد، گفت: در قسمت های پیمانکاری نیز تعدادی پیمانکار بانو در بخش های راه سازی و ساختمان سازی فعالیت دارد.
استاندار لرستان افزود: بانوان لرستانی 610 تعاونی با حدود پنج هزار و 661 عضو دارند که با فعالیت این تعاونی ها برای پنج هزار و 432 نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی یکی از چالش های استان لرستان در حوزه بانوان را نرخ بیکاری آنها دانست و اظهار کرد: نرخ بیکاری در لرستان بسیار نگران کننده است.
بازوند افزود: در سال 1394 به رغم کاهش مجموع نرخ بیکاری در لرستان، نرخ بیکاری در حوزه بانوان حدود 23 درصد شد.
استاندار لرستان گفت: استان لرستان در بحث ارائه تسهیلات ازدواج شرایط مطلوبی دارد بطوریکه که تاکنون 2 هزار و 220 میلیارد ریال وام ازدواج در این استان پرداخت شده است یعنی حدود 28 هزار نفر وام ازدواج دریافت کرده اند و 16 هزار نفر در نوبت دریافت هستند.
وی افزود: نیمی از اشتغال ایجاد شده در بخش بانوان استان لرستان در خوشه صنایع دستی بوده است
بازوند اظهار کرد: به رغم همکاری خوب بانک ها در پرداخت تسهیلات، در بخش ارائه تسهیلات کارآفرینی در استان لرستان مشکلاتی وجود دارد.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید خیلی خوب کار کرده و تاکنون 540 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت کرده است.
استاندار لرستان گفت: این تسهیلات بیشتر در بخش صنایع دستی و کارهای زودبازده ارائه شده اند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیز در این همایش گفت: زنان این استان نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته اند.
لیلا سلاح ورزی با اشاره به تاکید وزیر کشور به همکاری زنان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در استان لرستان با فرهنگ سازی برای حضور زنان در حوزه اقتصاد مقاومتی 10هزار خانوار زن سرپرست برای انجام امور کارآفرینی آموزش دیده اند.
به گفته وی هم اکنون زنان این استان در زمینه تولید و بسته بندی سبزیجات خشک، صنایع دستی ، پرورش مرغ خانگی و ماکیان ، بسته بندی ترشیجات و شوریجات و پرورش شتر مرغ فعالیت می کنند.
وی همچنین ایجاد خانه فرش ، مرکز تولید پوشاک زنانه و ایجاد مزرعه گیاهان دارویی را از جمله مواردی ذکر کرد که در راستای نقش زنان در اقتصاد مقاومتی در این استان ایجاد شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار