کد خبر: ۳۶۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 20 January 2017

رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران گفت: خام فروشی عمده‌ترین مشکل محصولات کشور است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، پروفسور عظیم اکبرزاده در نخستین همایش منطقه‌ای اقتصاد مقاومتی و گیاهان دارویی، افزود: ساخت ایرانی آباد و آزاد با قطع وابستگی به خارج و تکیه ‌بر امکانات داخلی از کارکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی است که برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری در جهان مطرح شد.

وی اظهار کرد: دنیا از نفت 85 هزار قلم مواد مختلف تولید می‌کند اما در ایران چنین تولیداتی وجود ندارد بر این اساس اقتصاد مقاومتی در شرایطی معنا پیدا می‌کند که جنگی وجود داشته باشد و امروز در برابر جنگ نرم دشمنان پیاده‌سازی این اقتصاد ضرورت دارد.

رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: کاهش وابستگی‌ها و تأکید بر مزیت‌های تولید داخلی و تلاش برای خوداتکایی مفهوم کلی اقتصاد مقاومتی است که در استان لرستان باوجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی پویا و محرک ایجاد کرد.

اکبرزاده اضافه کرد: اساتید دانشگاهی درزمینه فنی سازی دانش کار چندانی انجام نداده‌اند و در سایه نداشتن دانش فنی روزبه‌روز واردات کالا و خدمات از کشورهای دیگر به ایران افزایش یافت و روزبه‌روز محتاج‌تر شدیم و دشمنان نیز فشار بیشتری وارد کردند چراکه دنیا تولیدات ایران را به‌خوبی رصد می‌کند و سیاست خرید و رام کردن حکومت‌های ایران از ابتدای سلسله قاجار و قبل از آن توسط استعمارگران در ایران اجرا می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان با انجام پایان‌نامه‌های دانشگاهی و تولید در اشکال آزمایشگاهی نیمه‌صنعتی و صنعتی 487 محصول وارداتی کشاورزی را تولید کرده و نیاز به واردات آن‌ها را رفع کرد.

رئیس بخش بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران اظهارکرد: خام فروشی محصولات عمده‌ترین مشکل محصولات کشور است و در این راستا دولت یک‌طرف قضیه است و ملت است که باید برنامه‌ریزی‌های دولت را اجرا کند بنابراین تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی و دانشجویی برای جمع‌آوری دانش فنی و تولید ارقام وارداتی و نیز شرکت‌های تعاونی فارغ‌التحصیلان و دانش‌بنیان برای جمع‌آوری دانش بومی ضروری است.

اکبرزاده تصریح کرد: در طول 9 سال با 2600 تعرفه 450 شرکت درزمینه واردات دارو در کشور فعالیت می‌کنند که به دلیل اینکه منفعت واردات دارو از صادرات آن بیشتر است تعداد این شرکت‌ها رو به افزایش است و مصرف دارو در کشور را برای همه ما به یک فرهنگ نادرست تبدیل کرده‌اند درحالی‌که داروهای گیاهی را در کشورهای خود ترویج می‌دهند.

وی بیان کرد: زمان لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی پنج سال است و ازجمله سیاست‌های مناسب از ناحیه دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تثبیت نرخ ارز، اشتغال‌زایی، ثبات قیمت‌ها و اصلاح ساختار دولتی است همچنین مردم نیز در این زمینه دو نقش مهم مدیرت مصرف و قناعت و ساده زیستی و دوری از تجملات را بر عهده‌دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار