کسانی آنقدر دارند که این پول به چشم شان نیاید، کسانی مدیرند و فرزند مدیر و یا کل پارتی و آشنا دارند تا از هر جشنواره یی هر چقدر بخواهند کارت میهمان بگیرند . کسانی در کاخ جشنواره همان برج میلاد از صبح تا شب فیلم می بینند. ناهار و شام می خورند و با چایی و کیک پذیرایی می شوند .
کد خبر: ۳۶۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 20 January 2017
به گزارش هشدارنیوز محمد آقازاده از روزنامه نگار اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
دو کودک زباله گرد در آتش سوختند . این چه ربطی به سینما و جشنواره فجر دارد . هیچ ربطی ، همین بی ربطی فاجعه دوران ماست .سینما عشق ما بود . نوجوان که بودیم خستگی مان را بعد از کار مشقت با با شنیدن صدای بازیگران در پیاده رو روبروی سینمای شهلا می گذارندیم و با حسرت به کسانی نگاه می کردیم که توان خریدن بلیط را داشتند، آنهم دو فیلم با یک بلیط ، خبری خواندم سرجمع پول بلیط های جشنواره فیلم فجر بالای یک میلیون تومان است. آنهم در جامعه یی که حداقل حقوق هشتصد هزار تومان است و کسانی گور خوابند و کسان بیشتر گرسنه.
 
کسانی آنقدر دارند که این پول به چشم شان نیاید، کسانی مدیرند و فرزند مدیر و یا کل پارتی و آشنا دارند تا از هر جشنواره یی هر چقدر بخواهند کارت میهمان بگیرند . کسانی در کاخ جشنواره همان برج میلاد از صبح تا شب فیلم می بینند. ناهار و شام می خورند و با چایی و کیک پذیرایی می شوند . هیجکدام به یاد آنها که راهی به جشنواره راهی ندارند نخواهند بود، حسرت زده ها ، بی چیز ها . در خبرهایشان یادی از آنها نخواهند کرد. عکس هنرپیشه های مشهور و فرش قرمز، نیستند. آنها در حاشیه گم می شوند. خوشحالم که داوطلبانه جز این بازی نیستم و بجایش از حسرت دوران نوجوانی ام می نویسم. پر از خشم ام . متن ذیل دلیل این خشم را می گوید:
واگذاری فروش بلیط های فیلم های جشنواره فجر همانطور که شنیده می شود به بانک پاسارگارد حلقه تجاری شدن و سیاست زدایی از سینما و هنر را تکمیل می کند. حضور بانکها در ورزش و هنر راه پولهای سیاه را در این دو میدان همواره می کند تا این دو وادی محبوب در خدمت تزهای نولیبرالی قرار بگیرند . متاسفانه هم هنرمندان و هم روزنامه نگاران نسبت به این اتفاقات نه تنها صدای اعتراض شان بلند نمی شود بلکه همدستانه هم عمل می کنند.
 
تمام بنای این مداخله حذف صداهای اعتراضی در آثار هنری و در حقیقت اخته کردن آنهاست و از سوی دیگر حذف فرودستان و طبقات فرودست و لایه های پائین طبقه متوسط بعنوان مخاطب سینماو دیگر آثار هنریست. انقلابی که به اسم و همت فرودستان شکل گرفت فرجامش دشمنی آشکار و پنهان با همین فرودستان شد و آخرین سنگر باقی ماند یعنی هنر در حال فتح شدن توسط دشمنان مردم است. به طور مشخص در مورد هر سه جشنواره فرایند تجاری شدن را مورد روشنگری باید قرار داد، پیگیر و با سماجت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار