رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به تاکید وزیر ارشاد به زودی عملیات ثبت‌نام از کانال‌های فعال در فضای مجازی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 20 January 2017
به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی موسویان در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله سبحانی، با اشاره به مشکلات و آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: در این زمینه هرچه جلوتر می‌رویم فضا پیچیده تر شده و مشکلات بیشتری نمایان می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال 2030 پیش بینی شده که حواس پنج گانه انسان در فضای مجازی بازسازی شده و شبیه انسان در فضای مجازی قرار گرفته و مثل انسان عادی 5 حس را داشته باشد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مسائلی که در این بخش باید انجام می‌شد مطالعه برای نقشه راه آینده است و امروز با توجه به بخش‌هایی که کمک کردند و افرادی که در این حوزه فعال هستند، حدود یک سال و نیم با جلسات متعدد زیست بوم فضای مجازی را تشریح کردیم و نتیجه این شد که در این فضای ناپاک و گسترده که تنها ناشی از داخل کشور نیست باید فضایی سالم، مفید و پاک ایجاد شود.

وی بیان کرد: این اقدام را با نشان دار کردن و ثبت فعالان فضای مجازی آغاز کردیم و با توجه به درایت وزیر جدید و حساسیت ایشان کار بسیار زود عملی شده و نیازمند حمایت مراجع هستیم تا مردم را به ثبت مطالبشان در این شبکه ترغیب کنند.

موسویان ادامه داد: ما به مردمی که ثبت نام می‌کنند شماره‌ای اختصاص می‌دهیم که اگر تخلفی صورت بگیرد این کد از وی گرفته شده و از تخلفات جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رصد در این شبکه هم با هوش مصنوعی و هم با کمک متدینین خواهد بود گفت: می‌توانیم با این فضا نیازهای مردم را برآورده کنیم و این طرحی که آغاز کردیم اگر شکست بخورد با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار