تابناک / احمدرضا حق‌بین مدیر مالی و ذی‌حساب شهرداری رشت در جریان نشست مطبوعاتی شهردار رشت با خبرنگاران که از ساعت ۱۹ امشب(پنج شنبه ۳۰دی) گفت: لایحه تفریغ بودجه سال ۹۰و ۹۱ به شورای شهر ارائه‌شده است . حق‌بین افزود: ۴ تفریغ بودجه در سال ۹۵ به شورای شهر ارائه‌شده است.
کد خبر: ۳۶۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 20 January 2017
تابناک / احمدرضا حق‌بین مدیر مالی و ذی‌حساب شهرداری رشت در جریان نشست مطبوعاتی شهردار رشت با خبرنگاران که از ساعت ۱۹ امشب(پنج شنبه ۳۰دی) گفت: لایحه تفریغ بودجه سال ۹۰و ۹۱ به شورای شهر ارائه‌شده است . حق‌بین افزود: ۴ تفریغ بودجه در سال ۹۵ به شورای شهر ارائه‌شده است.

مدیر مالی و ذی‌حساب شهرداری رشت بخشی از بدهی‌های شهرداری رشت را به دلیل سیستم پرداخت مالی نقدی دانست و گفت: قراردادها ایجاد دین می‌کنند اما بدهی به‌حساب نمی‌آید.

او بخش زیادی از بدهی‌های شهرداری رشت را مربوط به سال‌های گذشته دانست و توضیح داد: کل بدهی‌های شهرداری رشت ۱۳۰ میلیارد تومان است و تفریغ بودجه سال ۹۵ تا دو هفته دیگر به شورای شهر رشت ارسال می‌شود.

حقوق کدام بخش ها پرداخت شده است؟


حق‌بین در ادامه تاکید کرد که حقوق آبان ماه کارکنان حجمی خدماتی و حجمی نگهبانی پرداخت‌شده است و کارمندان شهرداری مرکز هم حقوق آذرماه خود را دریافت کرده‌اند و حقوق آذرماه کارکنان و کارکنان خدمات و نگهبانی مناطق هم پرداخت‌شده است.

او افزود: کل بدهی ما در بخش پیمانکاری دو میلیارد تومان است و۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید ۲۰۰ واحد مسکونی مسکن مهر و آزادسازی حرایم رودخانه پیش‌بینی‌شده است.
 
مدیر مالی و ذی‌حساب شهرداری رشت در خصوص دریافت حق جلسات اعضای شورای شهر نیز گفت: این مبلغ یک‌شصتم حقوق شهردار است که برای هر عضو شورای شهر حداکثر سه میلیون تومان است.

حق‌بین افزود: اعضای شورای شهر در طول ماه می‌توانند ۵۰ ساعت جلسه داشته باشند .او اضافه کرد: حقوق اعضای شورای شهر طی سه ماه گذشته پرداخت‌نشده است.
مدیر مالی و ذی‌حساب شهرداری رشت اضافه کرد:چند چک پرداختی مربوط به رسانه‌ها امروز امضا شد و بخش دیگر نیز تا شنبه امضا می‌شود.

یشترین هزینه کرد عمرانی شهرداری در منطقه پنج رشت

 

مریم گل احضار، معاون برنامه ریزی و شهرداری رشت نیز در این نشست با اشاره به بودجه ۹ ماهه شهرداری رشت به میزان ۶۳۷ میلیارد تومان گفت: از این میزان، ۲۳۹ میلیارد تومان تحقق یافت.

او سپس با اشاره به تفیکیک این رقم افزود: در منطقه یک صد و ۱۱ میلیارد تومان بود پیش بینی شده بود که ۹۰ درصد آن تحقق یافت،در منطقه دو  از ۵۱ میلیارد تومان ۵۶ درصد، در منطقه سه از ۳۶ میلیارد  ۶۵ درصد، در منطقه چهار از ۳۶ میلیارد ۵۱ درصد و در منطقه پنج از ۲۴ میلیارد تومان۳۶ درصد و بودجه شهرداری مرکز از ۳۷۸ میلیارد ۱۶ درصد آن تحقق پیدا کرد.

گل احضار با اشاره به میزان هزینه کرد شهرداری رشت در سه بخش جاری خدمات اداری، جاری خدمات شهری و عمرانی افزود: به دلیل عدالت محوری شهرداری بیشترین هزینه کرد عمرانی در منطقه پنج بوده است.

دلیل برگزاری جشن خوش‌حسابی

 

مریم تجددی، مدیر درآمد عمومی شهرداری رشت هم در این نشست برگزاری جشن خوش‌حسابی را به‌عنوان یک کار فرهنگی از سوی شهرداری معرفی کرد و گفت: تاکنون ۱۵۷ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری  محقق شده است.که تا پایان سال به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

برندسازی و فعالیت هدفمند

 

متین عاشوری مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت در این کنفرانس خبری پیرامون سرمایه‌گذاری در رشت گفت: به‌طور مثال سیب‌زمینی و پسته دو محصول است که سیب‌زمینی را می‌توان در کمتر از شش ماه به فروش رساند اما باغ پسته به ۱۳ سال زمان نیاز دارد.
عاشوری با ذکر این نکته که اگر شهرهایی مانند تبریز حرفی برای گفتن دارند از ۱۲ سال پیش شروع به فعالیت اساسی کردند گفت: در رشت هم باید به برند سازی بپردازیم و محور سرمایه‌گذاری‌ها را مشخص کرده‌ایم.

مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری رشت با ذکر این نکته که ابتدا افق و چشم‌انداز شهر باید مشخص شود گفت: به همین منظور چابک سازی فرایندها یکی از اولین کارهای موردنظر ما بود.
عاشوری افزود:استفاده از پتانسیل بخش خصوصی هم از دیگر اهداف ما است.

به گفته‌ی او تالاب عینک٬ باغ تالار هتل زربافی٬ پارک‌های موضوعی برخی از پروژه های موردنظر شهرداری است و در بخش حمل و نقل نیز تراموا و بازگشایی مسیر موردنظر است.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار