امام جمعه موقت بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند مرکز خراسان جنوبی مردم را صاحب اصلی نظام و انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: مسئولان باید به حزب و گروه خاصی وابستگی سیاسی نداشته باشند، تا بتوانند به فکر مردم باشند و برای خدمت رسانی به صاحبان اصلی انقلاب و برای رضای الهی گام بردارند.
کد خبر: ۳۶۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 20 January 2017
حجت الاسلام علیجان دلدار، در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند، افزود: مردم ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس از سه عنصر اخلاص، رهبری الهی و فکر و برنامه بر پایه ایمان، تبعیت کردند و نتیجه آن شد که جهان را متحیر کرد.
به گفته وی اخلاص در روح و جان مردم شکل گرفت، آنها فقط برای رضای خدا و رهبری الهی به میدان آمدند، این در حالی است، در کشورهایی که چند سال اخیر شاهد بیداری اسلامی بودیم، به دلیل نبود رهبری الهی، قیام مردمی هم به نتیجه نرسید.
 حجت الاسلام دلدار، اظهار کرد: قیام و اقدام برای رسیدن به خود سازی ، رشد، و رسیدن به تعالی نیازمند موعظه ای است که خدا در قرآن آن را به پیامبر اسلام (ص) سفارش کرد که در آن انسان باید قلب و روح خود را با موعظه های اسلام، احیا کند و این اتفاق در قیام انقلابی مردم ایران در سرنگونی رژیم ستم شاهی اتفاق افتاد.
خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: اما، با همه از خود گذشتگی مردم و روی کار آمدن نظام اسلامی که از آن آنهاست ،متاسفانه به نظر می رسد که در برخی بخش های مدیریتی ، مسئولان آنطور که باید گوش به فرمان باشند، نیستند.
وی در این ارتباط به شورای فضای مجازی اشاره کرد که بارها مقام معظم رهبری به آن توجه خاصی داشتد، و افزود: مسئولان باید پاسخگو باشند که برای این همه از هم گسیختگی که در فضای مجازی وجود دارد چه اقدام انجام داده اند.
به گفته امام جمعه موقت بیرجند، در بحث اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اقدام های خوبی صورت گرفت اما روشن است، هنوز رضایت مقام عظمای ولایت در این زمینه به دست نیامد، پس مسئولان باید اهتمام بیشتری به این قضیه داشته باشند.

** قانون اساسی ما برآمده از قرآن و سنت است
حجت الاسلام دلدار، اظهار کرد: قانون اساسی ایران برآمده از قرآن و سنت رسول (ص) و سیره ائمه اطهار (ع) شکل گرفت، قانونی است که در آن احیای معنویت ، خدمت بی منت، حفظ وحدت، یکپارچگی و خود باوری، استقلال و ... مورد تاکید است که این موارد باید تقویت و به آن توجه بیشتری شود.
وی با بیان اینکه نیاز است، امروز قوانین نظام ستمگر شاهی برای جوانان بازگو شود، گفت: در این صورت آنها درک درستی نسبت به کاری که پدران آنها در زمان انقلاب کردند، به دست خواهند آورند.
وی به نمازگزاران توصیه کرد هفته اول بهمن، هفته سرطان نامگذاری شد، که بسیاری از سرطان ها و بیماری های سخت درمان با امیدواری و خود مراقبتی قابل درمان است و مردم توجه ویژه ای نسبت به سلامت روح و جسم خود در این ارتباط داشته باشند.
وی تصریح کرد: نظام سلامت باید بیش از این مورد حمایت قرار گیرد و آموزش سلامت فراگیر شود، این در حالی است 75 درصد بودجه سلامت خرج درمان می شود و شعار پیشگیری بهتر از درمان است در اینجا هیچ معنی پیدا نمی کند و از طرفی دیگر 13 میلیون ایرانی از خدمات بیمه ای بهره مند نیستند، باید هرچه سریعتر تدبیری در این ارتباط اندیشیده شود.
وی در ادامه حادثه مجتمع پلاسکو تهران و جان باختن تعداد از هموطنان را تسلیت گفت و برای آتش نشانان جان برکف و کسانی که جان خود را در این حادثه از دست دادند، رحمت و مغفرت الهی طلب کرد.
ساختمان تجاری پلاسکو دومین سازه بلند مرتبه تهران در محدوده خیابان جمهوری ساعت 8 صبح دیروز(پنجشنبه) دچار آتش سوزی شد و پس از ساعاتی به طور کامل تخریب و فروریخت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار