کد خبر: ۳۶۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 20 January 2017
آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه شهر خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد یکی از شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی را توجه به اقتصاد دانش‌بنیان دانست  و اظهار داشت: اقتصاد ما باید بر پایه دانش باشد زیرا در تمام رشته‌ها ما نیازمند توجه به علم و دانش هستیم که در این صورت اقتصاد مقاومتی کشور شکوفا می‌شود.

وی ماه بهمن را ماه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام، تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان و امام بزرگوار و تجدید بیعت با ولایت و رهبری دانست و افزود: سراسر ماه بهمن خاطره است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد:  چهار بهمن‌ماه سالروز اشغال نظامی فرودگاه به دستور بختیار  است تا مانع ورود حضرت امام خمینی (ره) شود که در این روز مردم در خیابان شعار دادند و فریاد« وای به حال بختیار اگر امام ما دیر بیاد» را سر دادند.

وی با بیان اینکه در هفت بهمن‌ماه روحانیون در دانشگاه تهران در اعتراض به بستن فرودگاه توسط بختیار تحصن کردند، بیان کرد: خاطرات زیادی از انقلاب در طول بهمن‌ماه اتفاق افتاد تا به‌روز 22 بهمن‌ماه رسید و در این روز انقلاب پیروز شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه خاطرات انقلاب باید گفته شوند، خاطرنشان کرد: باید آنچه در انقلاب زحمت‌کشیده شد برای نسل جوان بازگو شود.

آیت الله میرعمادی گفت: بعد از انقلاب نیز آمریکا و منافقان هرروز علیه انقلاب اسلامی ما توطئه کردند و اقداماتی مانند ترور شخصیت‌ها، مسئله تجزیه ایران و ناآرامی‌های شهری را به وجود آوردند و این حملات مسلحانه نیز تا بعد از 22 بهمن‌ماه ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد:در شش بهمن سال 60 منافقیان با اقداماتی خرابکارانه و مبارزه مسلحانه به شهر آمل حمله کردند و در این حمله بخش‌هایی از این شهر را گرفتند که در این وضعیت مردم به صحنه آمدند و هزار سنگر در این شهر  به وجود آوردند که  40 نفر به شهادت رسیدند و منافقان را مجبور به فرار با ذلت کردند و روز شش بهمن‌ماه افتخاری برای مردم آمل شد و این شهر به شهر هزار سنگر معروف شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: متأسفانه مسئله بحران سوریه روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌شود چرا که بعضی از کشورها در سوریه منافع دارند و دوگانه رفتار می‌کنند و باصداقت رفتار نمی‌کنند که ازجمله آن‌ها آمریکاست.

وی افزود: آمریکا از یک‌سو تروریست‌ها و مخالفان دولت سوریه را حمایت می‌کنند و از طرفی به بعضی از کشورها مانند عربستان و قطر کمک می‌کند تا کشورها در برابر کشورهای حامی مقاومت مانند ایران اسلامی، روسیه و حزب‌الله لبنان بایستند.

آیت‌الله میرعمادی عنوان کرد: کشورهایی مانند عربستان، قطر و ترکیه با فضای رسانه‌ای که در اختیار دارند حملات خود را برعلیه مقاومت و جبهه مقاومت گسترش می‌دهند.

وی بیان کرد: اکنون‌که مقاومت در سوریه نتیجه داد و شهر حلب آزاد شد ملاحظه می‌شود می‌خواهند نشستی در شهر آستانه قزاقستان تشکیل دهند و در آن می‌خواهند برای همیشه به جنگ سوریه خاتمه دهند اما آمریکا اراده‌ای بر ختم جنگ در سوریه ندارد و مانعی برای صلح هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: امروز مهم‌ترین نیاز برای کشورهای منطقه ثبات و امنیت است اما آمریکا به دنبال ناآرامی است و مانعی مهم بر ثبات و صلح در منطقه است.

وی اسرائیل را جنگ‌افروز دانست و عنوان کرد: در بحرین نیز رژیم آل خلیفه سه جوان مومن، انقلابی و مظلوم را به بدترین وضع به شهادت رساند.

آیت الله میرعمادی بیان کرد: بسیاری از تحلیلگران معتقدند اعدام این سه جوان مظلوم در بحرین توسط رژیم آل خلیفه، فتنه‌انگیزی از سوی عربستان سعودی بوده است.

وی گفت: بیداری اسلامی منطقه را فراگرفته و خون مظلومان نتیجه می‌دهد و به فضل الهی و مجاهدت انقلابیون ریشه استبداد و استکبار را در کشورهای منطقه قطع می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان  تصریح کرد:خون شهیدان سبب  سرنگونی ظالمان و حکومت‌های ظالم آل سعود و آل خلیفه می‌شود.

وی به حادثه دلخراش و دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو تهران اشاره و اظهار داشت: در این حادثه مردم کشور ایران غمگین و ناراحت شده‌اند و شهامت و فداکاری آتش‌نشانان نیز سبب تأسف و ناراحتی بیشتری شده که با فداکاری‌شان جان خود را درخطر انداختند تا مردم آن ساختمان آسیبی نبینند.

آیت الله میرعمادی افزود: در لایحه بودجه سال 96 ردیفی به نام ارتقاء شاخص‌های توسعه استان‌ها وجود دارد که در آن دولت بودجه‌ای را اختصاص می‌دهد تا  آستان‌های کشور توسعه پیدا کنند و بتوانند شاخصه‌های خود را تقویت کنند.

وی عنوان کرد: در این لایحه بودجه 6 استان قرارگرفته‌اند که متأسفانه استان لرستان در ردیف ارتقا شاخص‌های توسعه قرار نگرفته است و واقعیت این است که استان لرستان در تمام شاخص‌ها شایسته بود که در این ردیف قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بیان کرد: استان لرستان در شاخص‌هایی مانند اشتغال، صنعت، عمران زمین‌های آبی و دیگر شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد و این به معنای انکار تلاش  و کوشش نیست بلکه به این معناست که ما وضعیت مطلوب فاصله‌داریم و آن را نمی‌توان انکار کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم امسال که سال اقتصاد مقاومتی است و استان لرستان به‌عنوان پایلوت انتخاب‌شده نام استان در ردیف  ارتقا شاخصه‌های توسعه قرار گیرد زیرا این ردیف بودجه می‌تواند به تقویت بعضی از شاخص‌ها کمک کند.

آیت‌‌الله میرعمادی گفت: استان لرستان دارای هشت یا 9 نماینده است  که این نمایندگان باید باهم یکی شوند و استان را در ردیف شاخص‌های توسعه قرار دهند و از مسئولان و نمایندگان استان می‌خواهیم این کار را برای مردم استان انجام دهند و از دولت نیز انتظار حمایت و پشتیبانی را داریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار