کد خبر: ۳۶۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ 20 January 2017
حبیب‌الله خجسته پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد به حادثه آتش‌سوزی پاساژ پلاسکو در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: آتش‌سوزی پاساژ پلاسکو حادثه غم‌انگیزی بود که هنوز کار آواربرداری این ساختمان در حال انجام است و تعدادی از نیروهای آتش‌نشانی در این حادثه به شهادت رسیدند.

وی افزود: دیروز به دلیل آتش‌سوزی این پاساژ، چهارمین سفر وزیر کشور به استان لرستان در راستای پیگیری بحث اقتصاد مقاومتی نیمه‌کاره ماند و بلافاصله به تهران بازگشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان دلیل سفرهای وزیر کشور در سال 95 را پایلوت بودن استان لرستان دانست و عنوان کرد: از بین استان‌های کشور سه استان آذربایجان،کرمان  و لرستان را به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب‌ شده‌اند.

وی بیان کرد:  از بین 15 استان درحال‌توسعه کشور بر اساس فاکتورهای موجود و اقداماتی که توسط مدیریت ارشد استان  انجام گرفت ارزیابی به عمل آمد و مشخص شد که استان لرستان این توانایی را دارد که یکی از سه استان نمونه اقتصاد مقاومتی کشور باشد.

خجسته پور گفت: می‌دانیم استان لرستان به هر دلیلی در زمره استان‌های توسعه‌یافته کشور نیست و به دنبال علت این امر در سال‌های گذشته نیستیم بلکه باید به دنبال راهکاری برای خروج از این وضعیت باشیم.

وی تصریح کرد: کارشناسان در حوزه‌های مختلف برآورد کرده‌اند که اگر می‌خواهیم لرستان را به وضعیت روز استان‌های توسعه‌یافته برسانیم لازم است سالیانه در استان چهار هزار میلیارد تومان هزینه شود که تأمین این اعتبار به‌تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید و باید منابع مالی استانی و غیردولتی را به استان دعوت کنیم تا با سرمایه‌گذاری در استان این منابع را تأمین کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان  خاطرنشان کرد: برای شرکت‌هایی که می‌خواهند در لرستان سرمایه‌گذاری کنند باید بسترها و شرایط لازم را فراهم کنیم که در این راستا نخستین اقدام، بحث به‌روز کردن فرودگاه خرم‌آباد و افزودن تعداد پروازهای این فرودگاه بود و امروز شاهد وجود فرودگاهی هستیم که هواپیماهای پهن‌پیکر می‌توانند در آن فرود آیند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های استان لرستان در حوزه عمرانی با سرعت زیادی در حال انجام است،  اظهار داشت: به طور یقین زیرساخت‌هایی را که استان‌های توسعه‌یافته 20 سال پیش داشتند امروز در استان در حال انجام است.

خجسته پور افزود: مجتمع کشت و صنعت لرستان 12 سال بود که به حالت خراب و ویرانه‌ای تبدیل‌شده بود و به دنبال برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و حضور یک سرمایه‌گذار خارجی امروز به یک شرکت فعال تبدیل‌شده که اکنون با حضور متخصصین هلندی یک گلخانه در آن درحال‌توسعه ساخت است.

وی با بیان اینکه در استان لرستان فضای همدلی و همکاری بین همه مسئولان و قوای مختلف وجود دارد، عنوان کرد: لازم است همه مردم و مسئولان در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی دست‌به‌دست هم قرار دهند و دستور مقام معظم رهبری را که تکلیفی بر عهده همه ماست را به مرحله انجام برسانیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار